Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: actief<->passief

  1. #1

    Standaard actief<->passief

    test

  2. #2

    Standaard

    vraagske,

    ik heb dus een Ibanez RG570, daar zitten V7-S1-V8 elementen in, dus ik vraag me af, ka nik die v7-s1 behouden en in de plaats van de v8(of omgekeerd de v8 laten en de v7 veranderen) een EMG-81 steken?

    zoja hoe is dit mogelijk? kost dit meer? verlies je dan mss enige power in de emg of geluidsverandering als dit zo word gedaan?

    groetjes,
    kevin

    ps: heb zoekfunctie gebruikt en vindt niet direct iets...of ik ben slecht in het gebruiken van een zoekfunctie

  3. #3

    Standaard

    nee je kan niet een actief en passief element op 1 output plaatsen. want je plus signaal staat rechtstreeks op de batt aangesloten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaakies
    nee je kan niet een actief en passief element op 1 output plaatsen. want je plus signaal staat rechtstreeks op de batt aangesloten.
    Weet je dat heel zeker? Want dat zou nl. betekenen dat de singlecoils in de gitaar van'n vriend van me ontploft zouden moeten zijn (heeft'n EMG81 in de brug en 2 passieve singlecoils erbij) terwijl ze het nog prima doen.

  5. #5

    Standaard

    je hebt gelijk ja worm aap

    hier het antwoord op je vraag
    http://www.emginc.com/support.asp

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Je kan dat mengen, ik heb gehoord dat je dan de 2 signalen zo laat mogelijk moet laten samenkomen (vlak voor de output jack ofzo) en dat het dan werkt. Geen idee of dat klopt, maar dat heb ik me laten vertellen. Hou er wel rekening mee dat je volume sterk zal afnemen als je dan op de passieve PU speelt.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top