Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 70

Discussie: Is dit een idee?

Senior Member

Standaard

Draad, bij RS-components: een rol a 100m, solid core 1mm exclusief BTW 8 Euro. Zou ik niet importeren, met 100 meter kun je aardig wat in elkaar zetten!

De jacks zou je daar ook kunnen kopen. Marshall achtige dingen, serieus mooi, ongeveer 1,50 per stuk. Met metalen nut.
    Of 50 cent voor een printplaat model met plastic nut. Dit is wel een artikel wat lekker geimporteerd kan worden

Schakelaars, bij groot inkopen is 3pdt niet erg duur. Carling is ook betaalbaar maar heeft een slechte reputatie (gekregen). Bij Smallbear is de Alpha 107-SF12020-L: 5 USD. Weet alleen niet de grootte van dat ding.

Al met al. Om en nabij de 100 Euro dus.
    Onder de streep.

Senior Member

Standaard

Bump.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Draad, bij RS-components: een rol a 100m, solid core 1mm exclusief BTW 8 Euro. Zou ik niet importeren, met 100 meter kun je aardig wat in elkaar zetten!

De jacks zou je daar ook kunnen kopen. Marshall achtige dingen, serieus mooi, ongeveer 1,50 per stuk. Met metalen nut.
    Of 50 cent voor een printplaat model met plastic nut. Dit is wel een artikel wat lekker geimporteerd kan worden

Schakelaars, bij groot inkopen is 3pdt niet erg duur. Carling is ook betaalbaar maar heeft een slechte reputatie (gekregen). Bij Smallbear is de Alpha 107-SF12020-L: 5 USD. Weet alleen niet de grootte van dat ding.

Al met al. Om en nabij de 100 Euro dus.
    Schakelaars worden SPST, en MOMENT, dus terugverend en dus kan er de allergoedkoopste shit in als het maar heel blijft als het ware. De schakelaars zelf hebben niets met het geluid te maken. Dat doen de relais, Die moeten dan ook van goede kwaliteit zijn. Liefst goudkontakten.

Het worden chassisdelen voor draadmontage en ze komen dus niet op de print. Dat wordt veel te duur vanwege de grootte van de print. Bovendien is servicen wat makkelijker als er een chassisdeel vergaan is (stel je voor). De Led's zouden d.m.v. een bandkabel aangesloten kunnen worden. Dat werkt netjes en makkelijk. Er komt alleen een handvol afgeschermd draad door de kast te hangen. Deze opzet maakt denk ik de bouw universeel voor wat voor kast je ook neemt.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Senior Member

Standaard

potverdorie, echt interessant project....kun je ook van die aansluitingen erop maken dat je kanaal kan schakelen (van versterker of preamp bv)?

of wordt dat een custom optie?

jemigdepemig, kzou er gewoon extra pedaaltjes voor gaan kopen om dit ding te kunnen gaan gebruiken :razz:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn
    jemigdepemig, kzou er gewoon extra pedaaltjes voor gaan kopen om dit ding te kunnen gaan gebruiken :razz:
    Gewoon een excuus om weer meer pedalen te kopen hè :wink:

Senior Member

Standaard

meer meer meer meer meer gassuh gassuh gassuh gassuh :-D heuh, ik verzuip in de arion pedaaltjes :razz:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn
    potverdorie, echt interessant project....kun je ook van die aansluitingen erop maken dat je kanaal kan schakelen (van versterker of preamp bv)?

of wordt dat een custom optie?

Geen probleem eigenlijk. Hoe zou je dat willen hebben? :-D

/edit Oh natuurlijk ik snap 'm al (denk ik :P ) Je wilt kunnen kiezen PER preset over welk kanaal/preamp je die speelt. Toch? of zoiets. Hmmm.

Senior Member

Standaard

Enne...hoe staat het ermee?
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartL
    Enne...hoe staat het ermee?
    Ik dacht al bijna dat ik wel kon stoppen :-D

Tsja, het is even stil geweest rondom dit onderwerp. Heb veel nagedacht en gewerkt aan het totale concept.
    Er zijn nog wel wat probleempjes te overwinnen, zoals het aansluiten van de footswitches b.v. Aangezien er twee modules op elkaar doorgelust moeten kunnen worden en zij elkaar moeten kunnen "zien" moeten er nogal wat signalen worden overgebracht. Tot nu toe was ik voor het gemak er van uit gegaan dat dat 1 op 1 kon, maar dat betekent te veel aansluitingen en bijgevolg een imposante (dure) stekerverbinding. (In die uitvoering is de bedrading van de print al getekend overigens).
    Hierbij ging ik uit van 9-polige computerstekers, aangezien die nog wel betaalbaar zijn en je daar kant en klare kabels voor kunt kopen (relatief goedkoop, maar wellicht niet al te stevig. Maar in het huidige ontwerp betekent dat 4 van die kabels om twee PSB's aan elkaar te koppelen.
    Ik vind het wel belangrijk dat er een betrouwbare verbinding komt in het systeem, niet een zwakke steker die voor storingen gaat zorgen.

Bijkomend iets is nog dat het geheel eenvoudig en begrijpelijk moet zijn, dus de stekers moeten onderling niet verwisselbaar zijn enz. enz.
    Hier ben ik op dit moment nog mee bezig.
    Ik ben aan het zoeken naar een manier om die 16! signalen terug te brengen naar 4, zodat alles in een simpele, maar stevige plug kan worden ondergebracht. (Ik ben al een stukje op weg zeg maar).

Ander verhaal is dat ik problemen heb met m'n PC. De afgelopen week ongeveer 12 keer geformatteerd en ge-set-upped aangezien het kreng de geest geeft zo nu en dan. Op dit moment heb ik 5 seconden pauze na elke muisactie, heel irritant. Maar misschien dat m'n batterijen wat leeg zijn.

Het verzoek om je amp(s) mee te kunnen selecteren van Jeroen is eigenlijk niet ingewikkeld op te lossen. Dit kan d.m.v. een extra optie verwezenlijkt worden. Ik weet niet of ik dat in de hoofdprint ga integreren.
    Kan ook heel goed een extra moduultje worden.

Jammer overigens dat ik van Vincent niets meer gehoord heb. Waar hangt die uit?

Senior Member

Standaard

zijn jullie slim ofzo, hiero? :wink:
    Het idee begrijp ik wel, interessant!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten