Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
    Senior Member

Standaard Schizo is ook een patser!

Eindelijk eens de tijd genomen om wat foto's te maken van mijn 3 favoriete gitaren...

We beginnen met mijn main-axe, Een Gretsch Light Blue Pearl Duo Jet. Van deze gitaar zijn er niet zo gek veel gemaakt, er is nu een nieuwe Gretsch uit onder de naam Cloud 9, hij lijkt er qua finish wel op maar het is een ander soort Duo Jet

Dan is er mijn Gibson Les Paul Premium Classic ++, qua bespeelbaarheid mijn favorite gitaar, de Gretsch is veelzijdiger en daardoor speel ik er meer op, waardoor ik erg aan die gitaar en de manier van bespelen ben gaan wennen... Maar deze LP is echt een super ding, de top is dikker dan gewoonlijk en de sustain is onwaarschijnlijk en toch zeer goed te beheersen:

En hier is de gitaar waarvan ik altijd droomde. De gitaar waarvan ik dacht dat ik ooit als ik oud en grijs zou zijn in mijn bezit kwam komen. Ik ben nu nog jong en onwaarschijnlijk knap, maar dankzij mijn zeer lieve vrouw: tadatada: een Gretsch 6120... Ik speel er niet veel mee tijdens optredens, onze muziek leent zich niet echt voor deze gitaar. En ik moet nog steeds leren omgaan met de Feedback problemen van een hollow op 't podium. Maar in de studio en thuiis gebruik ik hem erg graag.

Moderator

Standaard

Ik had je al eens gecomplimenteer met je schatjes, maar man.........wat een geweldige foto's van geweldige gitaren.
    Die eerste is echt een monster van een gitaar in de positieve zin des woords, de LP ziet er lekker agressief uit en die 6120......tja.......je kent mijn smaak qua styling
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Grote bewondering

En die eerste gretch is mooi !!

thijsov
    Guest

Standaard

OMFG

deze zijn zoooo geil, mooie foto's ook!

Senior Member

Standaard

Man die eerste Gretch is echt mooi. Waar is het kwijl icoontje als je hem nodig hebt. Ik heb nog nooit op een gretch gespeeld dus misschien zou je eens aan een leek kunnen uitleggen waarom hij zo anders speelt als een lp.

Senior Member

Standaard

Ik wist niet dat Gretch zich ook veel "bemoeit"met niet hollowbody gitaren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R. Flagg
    Man die eerste Gretch is echt mooi. Waar is het kwijl icoontje als je hem nodig hebt. Ik heb nog nooit op een gretch gespeeld dus misschien zou je eens aan een leek kunnen uitleggen waarom hij zo anders speelt als een lp.
    De Duo Jet is ten opzichte van een LP wat stijfer. Ik weet niet goed hoe je het uit moet leggen. Als je een LP bespeelt weet je dat je snel genijgd bent om lekker sloppy te spelen omdat de gitaar dit toelaat. Net alsof de snaarspanning heel verschillend is. De hals van de Gretsch voelt wat rechter en stijfer. Verder is de master volumeknop wel erg handig en zit hij op een fijne plaats. plus de Bigsby (die ik weinig gebruik) maakt het toch een totaal andere gitaar dan de LP. Dan heb ik het echt alleen over speelgevoel, de sounds zijn niet te vergelijken met elkaar...

Standaard

rommel......

dus niet he :wink: , dat Brian Setzer model wil ik ook!!!!!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker
    Ik wist niet dat Gretch zich ook veel "bemoeit"met niet hollowbody gitaren
    Dan moet je nodig eens op hun site gaan rond neuzen... maar kwijl niet te veel over je toetsenbord

Standaard

w e w, mag ik vragen naar de prijzen van die meer-als-instrumenten?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten