volgens mij kan je niet hout met was behandelen EN lakken...
Ik zou zorgen dat echt alle lak eraf is. De boel goed schoon maken, zodat stof uit de nerven is ed, en opnieuw lakken??? :-?
Veel succes in ieder geval,
Arno
volgens mij kan je niet hout met was behandelen EN lakken...
Ik zou zorgen dat echt alle lak eraf is. De boel goed schoon maken, zodat stof uit de nerven is ed, en opnieuw lakken??? :-?
Veel succes in ieder geval,
Arno
Underlining the Music...
Malpe MOET beschermd worden tegen vochtindringing (zweet en zo), anders riskeert het krom te trekken. Met was of gekookte lijnolie behandelen kan wel, als je dit enkele keren per jaar herhaalt. Lakken is duurzamer, dit wordt zo goed als altijd NA het fretten gedaan. De lak wordt dan van de frets verwijderd bij het vlakken van de frets.
'Bas is gitaar voor gevorderden' (Axl Peleman)
Joghy, bedankt voor je reactie. Heb nog een vraagje voor je..
Zowel hals als fretboard zijn beide van maple EN beide geschuurd. Waarom ze beide geschuurd is mij een raadsel.. maar goed het is zo :wink:
Doordat er geen lak overheen zit en er wel op gespeeld is, hebben zich op hals EN fretboard smerige vlekken ontwikkeld. Ik dacht: heeeel licht opschuren en dan fretboard en hals opnieuw lakken. Is dit een goed idee?
en kan ik dezelfde lak gebruiken voor fretboard en hals? enne, wat voor lak?
Alvast bedankt!!!!!
Pinch
Joghy, bedankt voor je reactie. Heb nog een vraagje voor je..
Zowel hals als fretboard zijn beide van maple EN beide geschuurd. Waarom ze beide geschuurd is mij een raadsel.. maar goed het is zo :wink:
Doordat er geen lak overheen zit en er wel op gespeeld is, hebben zich op hals EN fretboard smerige vlekken ontwikkeld. Ik dacht: heeeel licht opschuren en dan fretboard en hals opnieuw lakken. Is dit een goed idee?
en kan ik dezelfde lak gebruiken voor fretboard en hals? enne, wat voor lak?
Alvast bedankt!!!!!
Pinch
Favorieten/bladwijzers