Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
Ik geloof er niks van; ik denk juist dat al dat ‘gekopieer' de kids júist ertoe gebracht heeft om goedkoop te beginnen en ondertussen te sparen voor een ‘echte’. Jongeren willen zich kunnen spiegelen aan hun idolen - en dus aan hun gear.
Ik geloof er ook niks van, maar ik geloof wel dat die autodealers dat denken. Daar komt dan nog bij dat Fender zelf meer buitenlandse kopieën produceert dan USA versies dus dat geld verliezen ze dan al door hun eigen gedrag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
Dat is ook mijn eerste gevoel. Zo’n berekening is ook op heel veel aannames gebaseerd.

Ik ben ook benieuwd waar ze nu het hardst geraak worden. Aan de onderkant van de markt omdat kids nu starten met een Harley Benton of Falzey, wat hoger in het segment omdat andere partijen een prima strat uit een CNC frees halen die een stuk goedkoper is dat een USA strat of nog daarboven omdat 5k voor een CS strat niet meer in verhouding staat tot materiaal een aanbod en daar de custom bouwers onder zitten.

Denk wel dat als in ieder segment waarin je actief bent de concurrentie een gelijkwaardig of beter product kan leveren voor een lagere prijs je je moet afvragen of je de meerwaarde van je merk nog goed genoeg uitgelegd krijgt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De betekenis van CNC wordt nogal overschat, uiteindelijk zit er nog enorm veel handwerk in. Alleen het betekenisloze deel, waar geen eer te behalen valt, wordt zo een stuk eenvoudiger en constanter. Om nog maar te zwijgen over de onlogische redenaties. Zo is een one-piece-body erg belangrijk bij een Strat en Tele, maar niet bij een Gibson die dat natuurlijk ook zelden heeft. Om nog maar te zwijgen over een fineer top! Het is in mijn ogen een hoop veronderstelde kwaliteit die feitelijk niets toevoegt.