Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Senior Member

Standaard Ode aan de TU-3 van Boss

Wat ik niet begrijp: de TU-3 van Boss wordt op zoveel fora afgekraakt. Niet zuiver genoeg, te onnauwkeurig, lekt signaal, trackt niet goed, enz. Maar WAAROM zie ik op écht grote podia bij échte grote bands bijna altijd de TU-3 in de chain zitten? Ik heb er zelf ook al jaren een en ik blijf het een fantastisch pedaal vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Misschien wordt het tijd voor een clubdag in Sonsbeekpark?

Ik heb opvallend weinig van Boss (gehad) en zeker geen tuners. Mijn eerste tuner was de GT-6 uit de jaren '70

Tegenwoordig stem ik met clipons van Thomann en voor intoneren gebruik ik de hele grote tuner van Logic Pro.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp: de TU-3 van Boss wordt op zoveel fora afgekraakt. Niet zuiver genoeg, te onnauwkeurig, lekt signaal, trackt niet goed, enz. Maar WAAROM zie ik op écht grote podia bij échte grote bands bijna altijd de TU-3 in de chain zitten? Ik heb er zelf ook al jaren een en ik blijf het een fantastisch pedaal vinden.
    Die zgn. redenen komen vooral van de op zolder spelende gitarist (m/v/x), die heeft niets beters te doen dan te zeiken.

Voor de prof/ live gitarist is het vooral belangrijk dat het ding doet wat 'ie moet doen, en dan het liefst betrouw- en onverwoestbaar. Da's veel meer waard dan of 'ie een nauwkeurigheid van 0,1 of 1 cent heeft, dat hoort namelijk niemand.

Member

Standaard

Persoonlijk ben ik nog altijd fan van mijn TU-2, gewoon omdat ie doet wat ie moet doen en dat al meer dan 25 jaar.

Senior Member

Standaard

Ik ben ook fan van mijn TU-2, omdat ie al 25 jaar veilg in zijn doosje ligt. Daarnaast hen ik nog het eerste Korg stemding als curiositeit, een of andere clip-on, waarvan ik al sinds de aanschaf niet meer weet waar ie is en diverse stemfaciliteiten in digitale apparatuur, waarvan ik er eentje wel eens gebruik voor een stemming die ik nooit eerder gebruikte.

Senior Member

Standaard

En ik heb 2 stemmingsensoren aan de zijkanten van mijn hoofd, die verbonden zijn met een stemvork binnenin.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten