Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zit er ergens een aardedraadje los? Behuizing van die pot goed geaard?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    de aarde aansluiting aan het chassis is goed.
    Weet niet of de koelplaat waaraan de 2 torren vastzitten, en die koelplaat weer aan het chassis ook invloed kan hebben.

trouwens, de elco's in 2019 vervangen maar de versterker is nooit intensief gebruikt en alleen op laag volume, toch maar weer vervangen?
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 17 januari 2026 om 15:02

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    trouwens, de elco's in 2019 vervangen maar de versterker is nooit intensief gebruikt en alleen op laag volume, toch maar weer vervangen?
    Nee. Dat gaat je probleem niet oplossen. Elko's ziin geen buizen die slijten als gevolg van veel spelen (waar ik overigens ook mijn twijfels bij heb). Sterker nog, Elko's gaan langer mee als ze onder spanning blijven (en de temperatuur niet exrtreem hoog is).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nee. Dat gaat je probleem niet oplossen. Elko's ziin geen buizen die slijten als gevolg van veel spelen (waar ik overigens ook mijn twijfels bij heb). Sterker nog, Elko's gaan langer mee als ze onder spanning blijven (en de temperatuur niet exrtreem hoog is).
    vieze potmeters wordt benoemd, maar wat was jouw eerste gedachte waar het probleem kan liggen?

als ik dit niet op kan lossen blijft er voor mij dan denk ik maar 1 ding over.
    De versterker behuizing eruit laten en die van mijn kleine crate 15R erin zetten.
    Die doet het prima maar kan dan profiteren van de 12 inch speaker (denk ik)

Standaard

Mijn eerste impressie is dat de groundverbinding van die potmeters naar de PCB niet helemaal goed is. Als je een brom hebt met potmeters die op 0, dus dicht, staan is dat vreemd. Dan zou je juist minimale herrie verwachten. Als je ze dan verder open draait krijgen ze (gebufferd) signaal van de source waarvan ze het level regelen en dus minder brom.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

dankjewel.
    heb misschien een overbodige test gedaan, maar ik dacht: als ik mijn hoofdtelefoon nou eens inplug in de hoofdtelefoon uitgang, kijken of dan de brom weg is.
    Dat dit iets zou zeggen of het aan de voorversterker zou liggen of eindversterker.
    maar goed, ook via hoofdtelefoon is er brom te horen in de hoofdtelefoon.

potmeters schoonmaken en kijken of alle aarde aansluitingen goed zijn (zover ik dat natuurlijk kan beoordelen )

Senior Member

Standaard

is er misschien in lekentaal ook een uitleg hoe ik die: groundverbinding van die potmeters naar de PCB
    kan testen?
    heb een goede multimeter.
    het zou jammer zijn als dit deze toch wel zeer goed klinkende versterker geamputeerd moet worden en verbouwd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten