Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Gibson Hummingbird

Senior Member

Standaard

Ik had inderdaad de d19 en D28 maar ik merkte dat ik toch voor 95% de d18 pakte tot ik de Songwriter kocht nu gebruik ik die het meest. Ik had me voorgenomen een hummingbird te kopen mits de prijs redelijk en in nieuwstaat waarom omdat ik er over gelzen en gehoord had. en er waren er al blij met een imi. er staan er de laatste tijd best veel op MP maar ze zijn niet allemaal zoals er wordt omschreven in de advertentie. uiteindelijk kwam ik er 1 tegen van iemand die hem had gekocht voor een project wat niet doorging de gitaar zat nog in de originele verpakking en alles er nog bij zoals ooit geleverd. we zaten met een paar honderd euro verschil tussen bod en gezakte vraagprijs. het was voor mij een nadeel dt ie wat ver weg woonde maar de verkoper bood aan de gitaar te komen brengen en dat kon ik niet afslaan. Nu het antwoord op geluid ik vind de songwriter iets warmer van geluid wat me meer aanspreekt ik zal deze waarschijnlijk meer gebruiken Ik vind het ook handig dat die write een ingebouwd stemapparaat heeft. de Hummi heeft wel een module die je op een versterker kan aansluiten te regelen in het klankgat. ik heb nog niet kunnen ontdekken of en waar er een batterijtje in zit bij de writer zit er aan de zijkant een regelkastje waar d batterij in zit . We zullen zien wat een blijvertje wordt/is.
    bedankt voor alle reacties.

Senior Member

Standaard

Ik associeer Martin met de West-coast, CSN&Y, Dylan, Mayer en Cash en de Dove/Hummingbird met Beatles, Stones en Tom Petty.
    Beetje zoals ik een strat ook meer aan Hendrix en SRV link dan aan de els en esdoorn.
    Ik pak trouwens altijd de 12 fret want ik ben helemaal geen singer songwriter dus ik verkoop mijn Dove.
    1 akoestische gitaar plus de nylon is meer dan genoeg.
    Hebben we het niet over de elektriek, totaal ander verhaal.

Live speel ik wel altijd op een Martin HD28(geloof ik) want die gaat met de band mee. Wat ik wel opvallend van die gitaar vind, heel zuiver geïntoneerd en niet vals te krijgen.
    Goed gemaakt ding.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 januari 2026 om 15:22

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De D18 en D28 zijn dreadnoughts en de Gibsons zijn roundshoulders en hebben een iets kortere mensuur.
    Voor de verschillen in geluid schakelen we nu over naar motorhan!
    Nou val ik in herhaling als ik zeg dat ik weinig verstand van akoestische gitaren heb, maar een Hummingbrid is geen round shoulder (voor mij gaven de rechte schouders het weg).

Of zoals Gibson zelf zegt: the Gibson Hummingbird was our first-ever square-shoulder dreadnought.

Senior Member

Standaard

Oeps foutje, verkeerd onthouden de J45 was roundshoulder en deze inderdaad niet maar het is wel een verdomd mooi ding.
    Ik had hem of de J45 ook bijna gekocht maar het werd de Eastman.

Senior Member

Standaard

Paul Davids heeft wel een leuk filmpje met allerlei verschillende modellen van Eastman. Die heb ik toevallig vorige week zitten kijken dus de slope shoulder zat nog vers in het geheugen

Ik neig zelf nu het meeste naar een OM of OOO model. Een Gibson L-OO spreekt me ook wel aan obv wat ik er van zie. In ieder geval genoeg om een keer te gaan testen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Goed testen is,zeker bij akoestische gitaren heel belangrijk.
    Ik zag op YT een vergelijking van Hummingbirds die allemaal behoorlijk verschilden in klank.
    Het is ook maar net wat je ermee gaat doen,wordt het een strumgitaar dan ben je beter af met een grote klankkast.
    Wordt het een singer-songwriter,vingerstyle of bankhanggitaar dan is over het algemeen een slope shoulder beter.

Senior Member

Standaard

Zeker. Een upgrade van een akoestische gitaar is iets wat al lang een sluimerend GAS ding is. Omdat ik het niet echt nodig heb, als in te gebruiken in de band, heb ik er niet zo'n haast mee.

In de praktijk zit ik idd voornamelijk op de bank te spelen en dan eigenlijk zowel strumming als fingerstyle al heeft de laatste tijd het laatste wel de overhand. Zo'n OM schijnt dan wel een beetje het compromis te zijn. Daarnaast spreekt het iets kleinere formaat me ook wel aan. Wellicht binnenkort eens een uitje naar TFOA ofzo. Sowieso altijd leuk om wat verschillende shops te zien.

Senior Member

Standaard

Beetje eenzelfde oriëntatie hier.
    Ik neig naar een Gibson LG2, Martin SM00015 of een Guild M20, al wil ik ook best wat Eastman & Blueridge proberen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten