Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Martin D18!!

Standaard Martin D18!!

Hoi,

Zo, na een jaar of 10, 11 van afwezigheid kom ik maar weer eens kijken.
    Okay is het al even geleden, wilde ik he volgende toch delen:

Twee jaar geleden ben ik naar The Fellowship of Acoustics gereden om daar amps uit te proberen, maar natuurlijk heb ik ook op de akoestische verdiepingen van alles geprobeerd. Ik was niet echt op zoek, maar ik speelde al lang op een Yamaha DW-8 die ik ooit nieuw gekocht had voor 895 gulden. Ik heb er altijd met veel plezier op gespeeld en hij speelde wel heerlijk, maar ik heb wel eens zitten denken om te upgraden, mede omdat ik meer en meer akoestisch begon te spelen.

Dus bij TFOA van alles geprobeerd en er sprongen twee gitaren duidelijk uit: een Martin D18 (de reimagined) en een Martin 0012-28 Modern Deluxe (met die slotted headstock, te mooi om waar te zijn). Wauw wat een klank en een sustain. Ik had mijn toon gevonden, alsof ik door de bliksem werd geraakt. Ik wist het, dit is het.

Het grappige is, is dat er 2 D18's hingen uit dezelfde serie en de andere klonk vrij vlak en had totaal het laag en de sparkle niet. Een groot verschil. Die modern deluxe was helemaal waanzinnig, wat een sustain bij de losse noten, heerlijk.

Dus ik weer naar huis, zonder amp, maar met die gitaar in m'n hoofd. Dan kom je thuis en speel je weer op je Yamaha en dan is dat toch wel een teleurstelling. Een maand later ben ik weer terug gegaan en gelukkig hing hij er nog, ik had foto's gemaakt van de serienummers. Die modern deluxe was wel weg, begrijpelijk.

Dus ik de D18 mee naar huis en sindsdien speel ik er vrijwel dagelijks op. Zelfs na twee jaar geniet ik nog van de klank, de welbekende honeymoon fase is nog steeds niet weg. Ook als ik bij andere winkels gitaren pak, dan halen ze het er niet bij. Ik lees vaak op fora berichten over mensen die gitaren kopen zonder te bespelen, echt, doe dat niet! Het maakt zo veel uit. Ook voor elektrisch: van het weekend nog op 2 Fender American Vintage II '61' Strats gespeeld en dat was dag en nacht.

https://drive.google.com/file/d/1PuF...usp=share_link

Misschien dat die 0021-28 er nog een keer komt, maar het is een hoop geld...Wat ik me wel gerealiseerd heb, is dat ik geen "middelmatige" gitaren meer koop, ik wil er door weggeblazen worden, anders koop ik het niet. En dat is natuurlijk persoonlijk.

Senior Member

Standaard

Leuk dat je er weer bent, en wat een verrassing kan zo'n gitaar zijn!

Het is altijd leuk te lezen dat iemand zo tevreden is, en de wittebroodsweken al twee jaar duren.

Standaard

Thanks!

Ja, ik denk dat dat ook niet meer overgaat. Het is wel zo dat dat geluid op een gegeven moment “normaal” wordt, maar dan pak ik mijn oude gitaar en dan is het echt wel schrikken. Heb ik daar zo lang op gespeeld?

Als ik in winkels op andere gitaren speel dan blijft het voor mij duidelijk. Er zullen heus wel betere zijn, maar dat geloof ik allemaal wel, daar ben én ga ik niet naar op zoek.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten