Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik dacht eigenlijk dat een Fender single coil element meestal bestaat uit 6 aparte magneten de coils dus.
    De coil is de spoel, niet de magneet. Een enkelspoelselement heeft 1 spoel (je verzint het niet..). Goedkope strat elementen hebben een staafmagneet onder de spoel waar dan weer metalen staafjes op rusten als geleiders van het magnetisch veld. Duurdere elementen hebben zes aparte magneetjes die rechtop in de spoel staan.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 neo met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Oja stom van me.

Senior Member

Standaard

Aansluitend op bovenstaande, om niet weer een nieuw onderwerp te hoeven beginnen.
    Diezelfde MiM strat heeft een pook die niet fijn is:
    a) niet lekker gevormd. Het witte einde stak wèg van de body in plaats van min of meer parallel aan de body;
    b) er zat nogal erg veel speling in bij het "vibreren";
    c) de M6 schroefdraad is net zo lang als de imperial schroefdraad op mijn USA Standard, maar de helft ervan bleef boven de brug uitsteken, hij bleef dus te ver boven de body hangen, mede daarom ook te veel speling.

Ik had geen zin in de halfbakken oplossingen van gas-tape en veertjes, dus:
    - Puntje a) heb ik opgelost door de pook net zo te buigen als die van de USA Standardt
    - Puntjes b) en c) heb ik opgelost door gewoon de draad in het blok dieper uit te snijden met een draadsnij-bitje M6

Nu heeft ie geen speling meer en hangt los genoeg naar beneden als ik hem niet gebruik, mede met dank aan een minimaal beetje dunne kettingolie.
    Laatst gewijzigd door piezo; 21 maart 2026 om 11:40
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten