Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Senior Member

Standaard tweaken humbucker vraag

Hallo Allemaal.
    Het is al weer een tijdje geleden dat ik met het aanpassen van gitaar elementen ben bezig geweest maar sinds kort komt het weer op mijn pad.
    Ik had altijd al zin in een short scale lp/sg achtige gitaar met vaste strat brug en vorige week de zwarte van deze versie gekocht.

hij heeft wat werk nodig maar niet zwaar verwaarloosd, maar wat ik vooral op internet lees is dat de humbucker waarschijnlijk meer voor de hardrock etc richting zijn en donker klinken. Een duitse review gaf zelfs aan dat de dynamiek ontbreekt.
    ik heb ze zelf nog niet gehoord, zaten geen snaren op en wil eerst wat zaken aanpakken voordat ik er snaren op zet, dus daarom eerst aan het brainstormen

maar goed, als de reviews kloppen zijn er dingen die je kan doen zoals 1 meg potmeters, no load tone pot, pickups lager zetten etc..

zover ik het nu goed begrepen heb kun je wel magneten vervangen, deze zijn ceramisch, maar de Henry waarde is volgens mij van grotere waarde en dat komt door hoeveel windingen en welke type draad gebruikt is.
    Die laatste 2 kan ik niet bepalen, maar wel meten
    brug: 9,84K 4,37H
    nek: 9,29K 3,99H

je kan voor parallel aansluiten gaan van de spoelen, maar hoe zit het met het verwijderen van een aantal pooltjes.
    Mijn gekke gedachte is nu: als ik nu van 1 spoel per humbucker de lage E A D pooltjes weghaal, zal dan de mate van ´bas/mid' verminderen zodat er meer hoog te horen is?

ps: ik weet dat er goedkope humbuckers zijn die misschien beter klinken, maar dit experimenteren kost niks dan alleen maar tijd, dus waarom niet

Senior Member

Standaard

Je moet dat klooien echt leuk vinden hè, voor het geld kan je ook een vintage pickupje kopen dat kwa design al gelijk in de richting zit, een paf alnico braided wire vanaf 40 euro bij Tonefactory bijv.
    Maar goed, ga je voor het hobbien dan zou ik bijvoorbeeld Orpheo 's polsen en je onderdelen voor een grijpstuiver bij AliExpress halen.

Senior Member

Standaard

ach, de een klooit met pedaaltjes en instellingen etc en de ander weer met wat anders.
    Ik vindt het gewoon interessant om te ontdekken welke veranderingen welke invloed hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten