Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
    Senior Member

Standaard

Mij lijkt het eerder dat je na de koop pas na bent gaan denken over de praktijk. Ik heb ook zo'n soort dingetje trouwens.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ja en nee, ze dragen ook bij aan de kleur van het geluid. Binnen het apparaat vind ik het verschil in volume bij smerig overstuurd en super clean gewoon te groot. Pots op gitaar gebruiken vind ik niet prettig, daarm dacht ik dus nog aan een extra (externe) attenuator, te gebruiken om die twee verschillende volumes te levelen.
    Ik weet echt niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen.
    Ah op die manier. Bij het gebruik van een volume pot in de effectsloop maakt het dan ook nog uit waar die loop in de signaalketen zit. En ook zo'n extra potmeter kan weer effect hebben op de klank, naast het volume.

Bij de karaoke band gebruikte ik zo'n potmeter in een doosje om mijn volume voor slag wat omlaag te brengen zodat wanneer ik de effectsloop uit schakelde ik voor solos een volume bump had. Werkte op zich prima maar moest erg precies afgesteld worden in combi met de kanaalmaster en hoofdmaster volumes. Die versterker (H&K Switchblade) bleek heel gevoelig voor de afregeling van de master. Iets teveel terug regelen en het slag geluid was ineens alle druk kwijt, dun, slap. Niet altijd ideaal bij optredens.

Zoals ik al eerder opmerkte, bij dit soort oplossingen merk je pas hoe het in de praktijk bevalt wanneer je het uit probeert. Met de kans dat je bezig blijft. Al kun je dat ook weer als onderdeel van de hobby zien.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Hetzelfde probleem had ik met mijn 80's boogie (2 pre/1 master) waarvan het onderlinge volume te groot was; een algemene klacht. Dat kwam omdat die Boogie ontworpen was met een post eq op het lead kanaal waarmee je tevens het volume kon regelen. Die eq was een optie dus wanneer die niet op je amp zat had je dat volume probleem.
    Ik heb dat destijds opgelost door op de plaats waar de eq hoorde te zitten een simpele volumepot te zetten en wellicht kan dat bij jou ook.

Aan speaker volumes zitten... over het algemeen ben ik geen voorstander van oplossingen die de boel ingewikkelder maken, doorgaans levert dat weer nieuwe problemen op en ga je van de regen in de drup.
    Laatst gewijzigd door Pepe; Vandaag om 09:37

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mij lijkt het eerder dat je na de koop pas na bent gaan denken over de praktijk. Ik heb ook zo'n soort dingetje trouwens.
    Niet helemaal: ik heb tig filmpjes gezien, en je zou denken dat zoiets als issue wordt meegewogen bij reviews. Niet dus.
    Ik had het er ook niet voor gelaten; zo is het ook wel weer. Nogmaals, het is geen halszaak.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hetzelfde probleem had ik met mijn 80's boogie (2 pre/1 master) waarvan het onderlinge volume te groot was; een algemene klacht. Dat kwam omdat die Boogie ontworpen was met een post eq op het lead kanaal waarmee je tevens het volume kon regelen. Die eq was een optie dus wanneer die niet op je amp zat had je dat volume probleem.
    Ik heb dat destijds opgelost door op de plaats waar de eq hoorde te zitten een simpele volumepot te zetten en wellicht kan dat bij jou ook.

Aan speaker volumes zitten... over het algemeen ben ik geen voorstander van oplossingen die de boel ingewikkelder maken, doorgaans levert dat weer nieuwe problemen op en ga je van de regen in de drup.
    Grappig dat je het over Mesa Boogie hebt: ik heb een Mesa 50/5 Express gehad. Die had twee kanalen/vier voices, en daar mee kon ik op het zelfde geluidsniveau prachtig clean en smerige scheur krijgen. Daar moest ik dus aan denken.
    Ik denk dat je gelijk hebt met die volumepot; dan ergen tussen pre-amp en eindversterker.
    Ga ik eerst maar eens proberen.
    Weer een prachtig idee in schoonheid gestorven...
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Bij het gebruik van een volume pot in de effectsloop maakt het dan ook nog uit waar die loop in de signaalketen zit. En ook zo'n extra potmeter kan weer effect hebben op de klank, naast het volume.
    Zoals ik al eerder opmerkte, bij dit soort oplossingen merk je pas hoe het in de praktijk bevalt wanneer je het uit probeert. Met de kans dat je bezig blijft. Al kun je dat ook weer als onderdeel van de hobby zien.
    Dat dus, ja...
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten