Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45

Discussie: Dunnere snaren

Senior Member

Standaard

Ik ben ook niet van de barre's, dat beperkt enorm de opschuivende drieklank met de 4 variatie,
    zeg maar hoe je zo'n toets moet zien,
    barre heeft, however, zijn plek in het cowboy & kampvuur repertoire en het powerchord,
    of bij rockabillysurf: je pakt een G barre maar ipv je wijsvinger over alle 6 laat je hem een basloopje maken,
    beetje zoals Jerry Lee Lewis naar zijn linkerhand kijkt
    Laatst gewijzigd door Pepe; Vandaag om 09:25
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ben ook niet van de barre's, dat beperkt enorm de opschuivende drieklank met de 4 variatie,
    zeg maar hoe je zo'n toets moet zien,
    barre heeft, however, zijn plek in het cowboy & kampvuur repertoire en het powerchord,
    of bij rockabillysurf: je pakt een G barre maar ipv je wijsvinger over alle 6 laat je hem een basloopje maken,
    beetje zoals Jerry Lee Lewis naar zijn linkerhand kijkt
    de wijsvinger laat ik regelmatig los en zet hem dan weer ergens neer en Ik laat de pink ook varieren geeft leuke effecten (vind ik dan) Ik gebruik meestal 011 Pas nog een Gibson songwriter gekocht daar zit standaard 012 op maar meteen een paar setjes 011 gekocht doe ik er binnekort op

Senior Member

Standaard

Goodie.
    Maar weet je dan ook wat je grondtoon is en wat je pink dan voor toevoeging doet kwa theorie?
    Niet echt belangrijk (zolang het maar goed klinkt) maar is geinig voor de weet en je niet telkens het zelfde wiel moet uitvinden.

Wat er op de akoestische gitaren zit weet ik niet... 011 denk ik? Die verwissel ik 1 keer in de 10/15 jaar.
    De elektrisch is 010 maar voor de twangy gitaren is dat met de 052 en 042 bottom, gevoelsmatig voelt dat gewoon beter hoewel de klank niet echt zal verschillen van de reg. set.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Door de barré als voorbeeld te nemen heb ik wellicht de indruk gewekt dat dát specifiek het probleem is. Het probleem doet zich echter voor in nagenoeg elke situatie waarin ik met mijn wijsvinger ‘platte’ druk moet uitoefenen, en dat is wel heel vaak bij het ‘overbruggen’ van (delen van) de hals, zoals inderdaad bij barré's. Met plat bedoel ik dan met liggende vinger. Met solo’s heb je dat niet; dan druk je met je vingertop. Dat levert (nog) geen problemen op.

@ Waardevolle suggesties Gus!
    Laatst gewijzigd door Fobo; Vandaag om 17:29
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Door de barré als voorbeeld te nemen heb ik wellicht de indruk gewekt dat dát specifiek het probleem is. Het probleem doet zich echter voor in nagenoeg elke situatie waarin ik met mijn wijsvinger ‘platte’ druk moet uitoefenen, en dat is wel heel vaak bij het ‘overbruggen’ van (delen van) de hals, zoals inderdaad bij barré's. Met plat bedoel ik dan met liggende vinger. Met solo’s heb je dat niet; dan druk je met je vingertop. Dat levert (nog) geen problemen op.

@ Waardevolle suggesties Gus!
    Ik let meer op de klank als het goed klinkt doe ik het vaker theorie ben ik niet goed meer in.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten