Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Standaard Ampeg B 115 versterker met defect

Hallo collega gitaristen,

Heb alleen het versterker-gedeeltje van een Ampeg B115 gekocht ( defect).Heb hier zelf nog een oude Peavey box, dus wil ik een setje maken. De versterker heeft 2 kanalen, maar op beide kanalen heb ik alleen maar een beetje (rommelig) geluid als ik alles helemaal open zet. Voeding lijkt in orde, heb voedingsspanning richting de prints waar de potmeters opzitten, maar ik twijfel of het IC 610265-1 niet meer goed is....Heeft iemand van de gitaristen als een keer dit type versterker onder handen gehad? De Ampeg B410 is op de voeding na hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door telecaster01; Gisteren om 08:49 Reden: Duidelijke met foto's

Standaard

Als ik in het schema van het ding kijk zie ik dat de 2 kanalen pas bij de eindversterker gemixt worden. Helemaal helder is dat ook weer niet en er zitten bij die mixer ook 2 jacks die een fx loop suggereren. Als dat ding idd 2 identieke kanalen heeft die beide hetzelfde euvel laten horen lijkt het probleem me vooralsnog niet in die kanalen te zitten maar erna.

Het is mee ook niet helder wat je motivatie is om een opamp te gaan verdenken. Ja, die kan stuk zijn maar er zijn nogal wat andere oderdelen waarvoor dat ook geldt. Het is een 1970's versterker. Daarmee is elke elko ook een verdachte.

Als die 2 jack idd een fx loop zijn ben ik benieuwd wat je te horen krijgt als je de send op een andere eindversterker aansluit of een signaal op de return zet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

https://photos.google.com/album/AF1Q...Jbz2iCmRB2UUJR

Ha Dirk, bedankt voor de reactie.
    Weet niet of het echt Send/Return is (externe amp 600ohm), maar op die ingang heb ik gewoon gitaargeluid alleen niet regelbaar.
    Heb wat foto's ge-upload.
    Heb voorlopig elko 203 vernieuwd, maar zonder resultaat
    Laatst gewijzigd door telecaster01; Vandaag om 17:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten