Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 412 van 412 EersteEerste ... 312362402410411412
Weergegeven resultaten: 4.111 t/m 4.115 van 4115
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb je daar GAS voor vanwege het specifieke geluid, of omdat je niks hebt met drum-programma’s?
    Ik maak voor 99% muziek zonder computer, en ik vind de sounds gaaf van zo’n ding…..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik maak voor 99% muziek zonder computer, en ik vind de sounds gaaf van zo’n ding…..
    Dat zijn twee steekhoudende redenen...
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ja, ik natuurlijk ook. Ik vind met name de bandbreedte van de geluiden geweldig: verdeeld over twee kanalen van ultra-clean nagenoeg naadloos naar een prachtig romige lead-sound. Bij veel versterkers vind ik de lead-sounds te heftig, te rafelig.
    Het vervelende met al die filmpje is wel dat je niet altijd (zeker) weet dat je alleen het geluid krijgt wat door het betreffende apparaat wordt geproduceerd. Bij een aantal filmpjes zie je dat ook andere apparatuur is aangesloten zonder dat duidelijk is of en in welke mate het geluid ‘gekleurd’ dan wel verbeterd wordt. Afwachten dus.

Ik heb wat ervaring met profiles die ik hoor via YouTube en dan zelf gebruik die dan behoorlijk anders klinken. Zelfs als ik ze dan terugluister over dezelfde speakers en met praktisch dezelfde gitaar.
    Als ik ze zelf speel klinken ze vaak een stuk doffer. Ook op mijn in-ears ervaar ik dat. Als ik die geluiden dan terugluister op filmpjes tijdens optredens klinkt het gewoon goed.
    Mijn vermoede is dat het verschil tussen thuis/in-ears en over een PA is dat iets met volume te maken heeft waarin de frequenties die overheersen of juist niet veranderen.

Dat verklaart uiteraard niet het verschil tussen een filmpje van ToneJunkie waarin iemand met een Suhr over een profile speelt en wanneer ik zelf met nagenoeg eenzelfde Suhr over hetzelfde profile speel en ik deze op vergelijkbaar volume met elkaar vergelijk.

Mijn vermoede is dat er nog wel wat nabewerking op zit om zo op laag volumen het karakter van de profile in live verband te laten horen. Maar je weet het niet. Ik iig niet.

Nou lijkt die ToneKing in de basis wat eenvoudiger dan een Kemper maar kan me voorstellen dat ook dat ding op laag volume via studiomonitoren of koptelefoon een heel ander geluid geeft dan op hoog volume via een PA of FX return. Ben benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren.
    Maar dat zal ook afhangen van je gebruik. Als je niet wisselt tussen thuis of live gebruik heb je daar natuurlijk ook geen last van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    ...kan me voorstellen dat ook dat ding op laag volume via studiomonitoren of koptelefoon een heel ander geluid geeft dan op hoog volume via een PA of FX return. Ben benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren.
    Maar dat zal ook afhangen van je gebruik. Als je niet wisselt tussen thuis of live gebruik heb je daar natuurlijk ook geen last van.
    Daar ga ik ook wel van uit; ik denk dat elk apparaat onder wisselende omstandigheden ook anders klinkt. Het geluid direct uit mijn versterker klinkt anders dan dat zelfde geluid via de Focusrite, DAW en mijn (kleine) Genelec monitoren. Maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil zo groot is dat ik een miskoop zou hebben gedaan.
    Overigens vanmiddag bericht van Thomann ontvangen dat het apparaat klaar voor verzending was. Wonderlijk voor een levertijd van zes tot acht weken. Maar je weet natuurlijk niet wat er onderweg allemaal gaat gebeuren.
    We wachten af.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

@DaVinci
    Ga er maar vanuit dat op al die filmpjes een behoorlijke nabewerking zit. Soms helpt het ook om de compressie (Stable Volume) uit te zetten, maar da's niet bij ieder YT filmpje mogelijk.

@Fobo
    Spannend wat de vervoerders er nog allemaal mee gaan doen....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten