Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member

Standaard De derde (Orchestra Model)

Hoi allemaal!

Hoog tijd voor weer een update. Ik ben ondertussen gewoon vrolijk door gegaan. Ik heb mij tweede gitaar afgewerkt met Nitro cellulose. Dit is mij achteraf echt tegen gevallen. Het ziet er best netjes uit als je op 5 meter afstand staat. Maar van dichtbij is het resultaat, voor mij, een tegenvaller. Nagedacht om alles er weer af te schuren en te kiezen voor een andere finish of mijn verlies te nemen en beginnen aan nummer drie. Gekozen voor het laatste. Ik heb gekozen voor Indian Rosewood en spruce vanuit Europa

Verstuurd vanaf mijn CPH2415 met Tapatalk

Member

Standaard

Ik heb voor mijn rozet gekozen om iets leuks te maken van wat afvalhout.

Puzzelen met hout

Verstuurd vanaf mijn CPH2415 met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Ja, prachtig!
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Member

Standaard

Deze gitaar is voorzien van walnoot bindings. Voor de headstock eenzelfde thema als de rozet.

Verstuurd vanaf mijn CPH2645 met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Alleen maar respect hoor maar.......... waarom had jij zoveel problemen met nitro?

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Alleen maar respect hoor maar.......... waarom had jij zoveel problemen met nitro?
    Thnx Erik! Ik kreeg de Nitro finish maar niet krasvrij. Opgeschuurd tot korrel 3000, gepolijst, maar toch niet het gewenste resultaat. Daarbij had ik ook witte wolk-achtige vlekken in de finish rondom de nek/ klankkast. In eerste instantie was ik redelijk tevreden maar de perfectionist in mij had er eigenlijk geen vrede mee.

Ligt absoluut aan mij eigen onkunde hoor want ik weet dat er prachtige resultaten mee behaald worden. Veel tijd in geïnvesteerd maar ik kreeg het maar niet perfect.

Ik ben bij deze gitaar weer teruggevallen op de french polish finish. Ik heb een klein beetje geld geïnvesteerd in een online cursus en het resultaat is echt veel beter. Kleine sneak peak:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosing Bekijk bericht
    Thnx Erik! Ik kreeg de Nitro finish maar niet krasvrij. Opgeschuurd tot korrel 3000, gepolijst, maar toch niet het gewenste resultaat. Daarbij had ik ook witte wolk-achtige vlekken in de finish rondom de nek/ klankkast. In eerste instantie was ik redelijk tevreden maar de perfectionist in mij had er eigenlijk geen vrede mee.

Ligt absoluut aan mij eigen onkunde hoor want ik weet dat er prachtige resultaten mee behaald worden. Veel tijd in geïnvesteerd maar ik kreeg het maar niet perfect.

Ik ben bij deze gitaar weer teruggevallen op de french polish finish. Ik heb een klein beetje geld geïnvesteerd in een online cursus en het resultaat is echt veel beter. Kleine sneak peak:

"witte wolkachtige vlekken" een soort van mist in de lak in de finish van nitrocellulose is meestal het geval van te veel water in de lak of het oplosmiddel.
    Of het was te vochtig tijdens het spuiten

Senior Member

Standaard

Zou idd kunnen, heb ik ooit ook eens gehad,
    dacht slim te zijn en spoot nitro in de douche die ik eerst stofvrij maakte met water,
    maar ja, waterdamp blijft hangen, wist ik veel,
    maar loste vanzelf weer op, na een jaartje of 2

Member

Standaard

Ja zou best kunnen dat het wat te vochtig was. Ik spoot met spuitbussen. Misschien was dat ook niet ideaal.

Andere vraag: ik was voornemens om Redwood als voorblad te gebruiken maar het is wel curly Redwood. Ik lees hier verhalen over dat dit echt lastig te verwerken is tot soundboard. Ik heb daarom eerst maar voor Spruce gekozen. Ik kan het altijd nog gebruiken in een van de volgende projecten

Iemand ervaring hiermee?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten