Na ruim 15 jaar trouwe dienst begon mijn stagg pedalenkoffer toch wel echt uit elkaar te vallen...
Dus tijd voor een nieuw pedalenbordje. Ik heb jarenlang een heel basic setup gehad met een wah, een stempedaal en mijn engl footswitch. Later kwam daar een draadloos setje bij. Maar sinds 2 jaar toch ook maar een delay en volume boost voor wat solo werk aangeschaft. Eerst om even te proberen een simpel Mooer ana echo (welke overigens erg goed klinkt voor de prijs) en een zelfgebouwde micro amp volume boost.
Sinds een jaartje speel ik nu in een motley crue tribute en dan ga je jezelf toch verdiepen in mick mars zijn sound. Als snel kom je dan uit bij de eventide H3000. Goedkoper en kleiner alternatief is de eventide micro pitch. Dus de mooer heeft plaats gemaakt voor deze delay.
Daarnaast heb ik een NUX amp academy aangeschaft dat ik in ieder geval iets van een backup heb om op terug te vallen als mijn amp of captor kapot gaat. Ook een handig pedaal om thuis te jammen op warme zomerse dagen (dan wil ik niet op mijn zoldertje zitten). Pedalboard inprikken, koptelefoon in de NUX en ik ben ready to go.
Ook was ik die idioot grote ENGL footswitch een beetje beu. Zeker aangezien ik hem amper gebruik en hij de helft van mijn pedalboard in nam. Dus heb ik zelf maar een 4 knops (dubbele Z4 footswitch) gemaakt i.p.v. de Z5, wat een heel stuk compacter is waardoor ik ook naar een kleiner board kon. Een rockboard 4.1 quad.
Onder het bord zitten een harley benton voeding (voorheen burkey six, maar deze had te weinig uitgangen) en een patchbox gemaakt met geschakelde contacten. De input zonder kabel staat automatisch op line 6 draadloos en als ik een kabel inprik overbrugd hij die. De FX loop en output staan zonder kabel gekoppeld aan de nux en zodra ik een kabel inprik koppelt hij de nux los en gaat alles over mijn amp.
![]()
Laatst gewijzigd door Thiez; Gisteren om 10:56
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ziet er netjes uit! Hoe is die Nux qua overtuigende sounds en high gain?
Btw, ik weet niet of je ooit de MXR Micro Flanger hebt geprobeerd, ik vind die persoonlijk iets makkelijker voor de EVH achtige dingen dan de fullsize MXR Flanger; wél een behoorlijke low-boost en lichte volume boost als je die in de fx-loop zou plaatsen, maar pre-amp merk je er niks van.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Ik vind het zelf altijd heel moeilijk om een amp te vergelijken met modeling. Dan moet je eigenlijk je amp micen, beide opnemen en dan vergleijken. Ik moet hem ook nog een keer 1 op 1 vergelijken met amp+captor, dan kan ik over dezelfde monitor speakers vergelijken. Tot op heden vind ik hem redelijk vlak en steriel klinken. De marshall achtige vind ik niet overtuigend. De clean sounds zijn wel goed, zeker met een beetje reverb. De bogner ubershall gaat nog wel. Ik wil nog wat experimenteren met beter IR's.
Maar zoals gezegd, ik heb hem pas 2 avondjes uitgetest tot dusver. Maar goed, wat valt er te verwachten van een pedaaltje wat nog geen 100 euro kostte op marktplaats.
Wat betreft de MXR flanger heb ik een beetje haat/liefde verhouding ermee. Ik gebruik hem niet zo heel veel, maar hij klinkt altijd wel lekker. Voorheen had ik deze in de loop staan, maar dan had hij last van een volume drop als ik hem inschakelde. Ik las dat hij eigenlijk gemaakt is om in front te staan, dus dat heb ik nu geprobeerd maar dan hoor ik weer dat hij een klein beetje hoog afsnoept. Maar goed, treble iets bijgedraaid en dat klinkt het prima.
Laatst gewijzigd door Thiez; Gisteren om 12:54
Daar heeft de Micro Flanger zeker geen last van!Er zijn juist mods online te vinden waarbij mensen een soort volume cut toevoegen omdat ze de boost in de fx-loop net iets te stevig vonden.
Ik gebruik 'm wel zo, maar meer uit noodzaak, omdat ik alleen een fx-loop board heb en niks pre-amp gebruik, live tenminste.
Thuis heb ik beide.
Ja, daar wordt ie ook wat subtieler van en gaat meer richting EVH. Een Mooer ElecLady zou meer de juicy flanger optie voor je kunnen zijn, zonder overdreven boost of cut, maar die mist weer net dat 'jet-flange' sausje wat de MXR's zo goed maakt.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Ben nog een beetje in twijfel inderdaad. In de loop klonk hij lekkerder, daar is de flange golf wat schoner (als je snapt wat ik bedoel). Voor de amp (zeker met high gain) wordt de flange wat rommeliger. Dus misschien toch eens kijken naar de micro flange ook. Hoewel ik die dan weer dwars op mn boardje moet zetten.
Ik moet mn MXR nog eens open halen. Schijnbaar hebben ze bij de latere versie een trimpot intern waar je het volume wat mee kan regelen.
Laatst gewijzigd door Thiez; Vandaag om 07:16
Favorieten/bladwijzers