Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 35 EersteEerste ... 25333435
Weergegeven resultaten: 341 t/m 342 van 342

Standaard

Het hangt er vanaf hoe creatief de persoon is die het moet bouwen, ik zal geen gitaar bouwen omdat ik de elektronica niet beheers en niet het gereedschap heb daarvoor. Maar als ik iets bouw zit er een ruwe schets in mijn hoofd en begin ik eraan, net zoals nu zal ik een soort buitenkeuken maken, efin een vaste plaats voor mijn bbq en een paar kastjes errond creëer zo een tafeltje ernaast zodat ik alles een plaats kan geven met een lange bloembak eraan zodat ik de terras van de tuin een klein beetje afscheid, maar bij mij staat er niks op papier, zoals ik al zei het hangt er vanaf hoe creatief je bent.

Senior Member

Standaard

Het ligt er helemaal aan wat je wil bouwen. Maak je een diddley bow, dan hoef je niet noodzakelijk een bouwplan te hebben. Sterker nog, je hoeft niet een te meten. Een plank, iets wat fungeert als een brug, een elementje eronder, een bottleneck en je kun gaan met je blues gitaar.

Ook voor een fretless guitar boeit het allemaal niet zo veel. Elke snaarlengte krijg je uiteindelijk in een bepaalde stemming gezet. Pas als je frets in de hals gaat zetten gaat het iets nauwkeuriger meten worden. Ook om de hoogte van de snaren een beetje acceptabel te krijgen, is het fijn om een bouwtekening te maken om je brughoogte en eventuele neck angle te bepalen. De body van een gitaar? Hoef je geen plan voor te maken, als je brugpositie tenopzichte van de neckpocket goed is, maakt de rest weinig uit. Mag gewoon een vierkante plank zijn of een creatieve vorm met de decopeerzaag. Positie van het element zijn ook hele studies naar, maar uiteindelijk werkt het overal, enkel de klank varieert iets.

Weer een stapje hoger is je akoestische gitaar. Daar zorgt de afmeting, vorm en bracing echt voor het geluid. Tuurlijk, uit elke vorm zal geluid komen, maar er zijn wel dingen die goed en minder goed werken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten