Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik doe nooit iets aan mijn gitaren. De helft staat altijd thuis, de andere helft gaat eens in de zoveel tijd de deur uit voor een reparatie en een optreden. Eens in het jaar blaas ik het stof eraf. Ik ben te bang om iets met vocht of schuren of wat dan ook te doen
    Dat heb je met die kwetsbare Ibanez-jes 😉

Ik doe al ruim veertig jaar alles zelf en kan uit ervaring melden dat gitaren heel wat kunnen hebben.

Mijn oudste gitaar ziet eruit alsof ie een oorlog heeft mee gemaakt. Hij is op zijn kop gevallen (het is geen Gibson), ik ben per ongeluk op de hals gaan staan op een donker podium, de originele brugzadels zijn weg gerot door zweet, de originele brug humbucker is overleden (waarschijnlijk ook door zweet), de lak op de hals is voor een flink deel weg en het hout ziet er niet uit (zweet). Er zitten meer krassen en butsen op dan ik kan tellen, de lak op de body is van rood naar blauw en melkwit verkleurd en zit vol haarscheurtjes maar hij is technisch gezien in prima staat.

Ik heb het ding sinds 1983, soms moet er wat aan gebeuren maar dat kost veel minder wanneer je het zelf doet. Daar moet je wel zin in hebben natuurlijk, voor mij was de reden om zoveel mogelijk zelf te gaan doen dat ik er flauw van was om het voor veel geld te laten doen en dan ook nog prutswerk geleverd te krijgen.

Het helpt als je het leuk vindt om dingen uit te zoeken. Het helpt niet als je over het algemeen twee linkerhanden hebt. En angst helpt ook niet (heb ik op dit vlak geen last van maar als gediagnosticeerd ocd-er met een flinke angststoornis kan ik me het wel voorstellen).

Maar voor mij is het DIY deel een groot deel van de hobby, voor jou waarschijnlijk niet. Ieder zijn ding.

Oh ja, onderhoud van de toets doe ik al 45 jaar met citroensap om schoon te maken en olijfolie om in te vetten. Werkt prima, begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen van die dure producten kopen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Twee linkerhanden, héél erg. Autist en derhalve o.a. ook OCD. Beetje gelezen en maakt allemaal uit of gelakt is of niet wat je doet, houtsoorten bllabla, nee dank je

Senior Member

Standaard

Ik heb mijn onderhouds-tips van Peer Dellen, een aankomend gitaartechnicus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb mijn onderhouds-tips van Peer Dellen, een aankomend gitaartechnicus.
    Nooit van gehoord; zal wel niks zijn...
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Nooit van gehoord; zal wel niks zijn...
    Hij is alweer gestopt, heb ik begrepen. Zelfde verjaardag als Fred Dons trouwens.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten