Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Senior Member

Standaard elixirsnaren is dat wel veilig?

Ik heb nog een pak elixir nano web snaren liggen en kan er via hun site niet achter komen welk materiaal ze gebruiken als coating.
    Ik ben misschien een beetje paranoia geworden met Pfas en teflon maar het witte poeder dat na een tijdje van de snaren afkomt vertrouw ik niet meer.Zelf beroepen ze zich natuurlijk op bedrijfsgeheim maar ik zou toch wel willen weten wat dat spul is.
    Weet iemand hier het ?

Senior Member

Standaard

Volgens deze site is het PTFE oftewel Teflon, een trouw lid van de PFAS familie. Even zoeken, want het bedrijf blijkt W.L. Gore etc. te heten. Inderdaad PTFE, volgens het patent.

Dat witte poeder heeft iedereen volgens mij, vanwege plectrum slijtage.

Senior Member

Standaard

Het voelt heel erg als een PTFE, dus ik zou daar op gokken.

Of dat een probleem is mag ieder voor zichzelf uitmaken.
    Wat ik niet zo goed snap, maar ik volg het niet op de voet, is dat gedoe over PFAS. Dat speelt eigenlijk meer bij de productie van PTFE dan bij het spul zelf.

Senior Member

Standaard

Dat geloof ik niet de bekende tefal pannen met teflon coating zijn niet voor niets nog nauwelijks te koop.
    Op den duur gaat de beschermlaag slijten en krijg je het in je lichaam en dat schijnt dus heel ongezond te zijn,
    PFAS en PFTE zijn volgens mij drijfgassen die gebruikt worden bij de productie van teflon en deze hebben zich dus goed kunnen verspreiden rondom het Dupont terrein.
    En Erik volgens mij komt dat witte poeder echt van de gecoate snaren want nu ik gewone fosforbronzen snaren gebruik, blijft het witte poeder ook weg.
    Bedankt voor het zoeken overigens.Op hun eigen site hebben ze het over polymeer maar dat is een verzamelnaam waar veel producten onder vallen.
    Kortom ik heb nog een pakje elixir nanoweb phosphorbronzen snaren liggen dat gratis afgehaald kan worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Kortom ik heb nog een pakje elixir nanoweb phosphorbronzen snaren liggen dat gratis afgehaald kan worden.
    Eerlijk gezegd denk ik dat het niet gebruiken van die snaren je aanwezigheid op deze aardkloot met geen dag extra zal verlengen. Dat spul is werkelijk letterlijk en figuurlijk volledig met ons leven verweven.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten