Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
    Senior Member

Standaard

De toon hoor je ook qua duur, en dat wordt er niet mee bedoeld. De toon is echt puur en alleen de toonhoogte, dus binnen de kaders van de grondfrequentie (meestal 440 Hz) en verdeling (meestal equally tempered) gaat t over frequemtie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    De toon hoor je ook qua duur, en dat wordt er niet mee bedoeld. De toon is echt puur en alleen de toonhoogte, dus binnen de kaders van de grondfrequentie (meestal 440 Hz) en verdeling (meestal equally tempered) gaat t over frequemtie
    Dat is de theorie. In praktijk wordt het woord ook vaak gebruikt om de ‘kwaliteit’ van het geluid te definiëren, in de zin dat iemand 'een mooi toon heeft/maakt.

@Fu, ben je daar nou speciaal zo vroeg je bed voor uitgekomen?
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

"Mooie toon" is een problematisch begrip, alsof er een meetbare standaard is.
    Op het conservatorium besliste de docent wat mooi was, zat je urenlang pling pling pling te doen met je vingers op een snaar dus daar zit een kleine frustratie bij mij denk ik.

Halverwege de jaren negentig scoorde Cake wereldhits met een zanger die op een klassieke Goya gitaar speelde met een 1 dollar transducer aangesloten op een 10 watt transistor ampje. Klonk natuurlijk nergens naar maar John McCrea zei, it sounds crappy but it's a winning sound crappy.
    Laatst gewijzigd door Pepe; Vandaag om 11:17

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    "Mooie toon" is een problematisch begrip, alsof er een meetbare standaard is.
    Op het conservatorium besliste de docent wat mooi was, zat je urenlang pling pling pling te doen met je vingers op een snaar dus daar zit een kleine frustratie bij mij denk ik.
    Natuurlijk is het geen meetbare standaard, en het enige problematische aan het begrip ‘mooi toon' is dat je erover van mening kunt verschillen.
    Niet om lullig te doen, maar jij wekt bij mij niet echt de indruk dat jij iemand anders liet/laat bepalen wat jij mooi vindt.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    dat jij iemand anders liet/laat bepalen wat jij mooi vindt.
    Jij wel? Zou ik niet doen.
    Veel beter om zelf te bepaald wat je mooi vindt.
    Mijn mening maar zou Gus zeggen.

Wat jij vindt of moet vinden... ik ben daar geen seconde mee bezig haha... carry on
    Laatst gewijzigd door Pepe; Vandaag om 12:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten