Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 21 van 21

Discussie: Inspraakprocedures

  1. #21

    Standaard

    Goh! Alweer zolang geleden die Corona.

    Schiphol is de koning van Tijdrekken en het opwerpen van rookgordijnen.

    Onder de titel Overlast van Schiphol meten - overlast en vervuiling, schreef ik het nodige. Ook rond diezelfde tijd.

    Daarover is vandaag uitspraak gedaan. Tegen Schiphol. Tamelijk vernietigend.

    Als je geïnteresseerd bent in Olleke Bollekes (vrije opvatting daar van) en muziek, ben je op dit draadje aan het goede adres.
    Anders misschien toch weer eens Ovrlast van Schiphol lezen.

    De meest gehoorde kreet ‘je wist waar je ging wonen’ in een actueel perspectief?
    Ik wist waar mijn ouders in 1955 gingen wonen.
    Als je een Fokker Friendship aan hoorde komen liep je naar buiten.
    Die 5 Dakota's waren ook leuk.

    Vriendelijke groet, Gus

    Wat ik vandaag toevoegde:

    Het vervolg:

    Omdat Schiphol nooit aan ijking of objectieve metingen heeft voldaan, is de vergunning voor Schiphol op luchtfietserij gebaseerd.
    Volgens min of meer aanvaarde opgaves van fabrikanten en carriers zouden er vanaf ‘onze nationale trots’ ongeveer 300.000 vluchten mogelijk zijn.
    Dat dat een bijna halvering is van de 550.000 vluchten waarvan voor Corona sprake was is duidelijk.

    Daar is een procent of wat afgesnoept onder het beding dat Schiphol de extra vervuiling/milieubeslag zou compenseren. Dit is geprobeerd door een aantal lokale boeren uit te kopen, maar een kind kan zien dat dit in geen enkele verhouding staat tot een paar honderd duizend extra vluchten.

    Er is jaren tijdgerekt, gesjoemeld en er is een konijn uit de hoed getoverd:
    Een vergunning op basis van ‘historisch gebruik’ of zoiets vaags.
    Als dat er al is, is dat opgeklopt en jaar na jaar in de prullenmand van Hans Alders verdwenen.

    Alsof het om een pretpark gaat.
    Het jarenlange ontbreken van beleid en visie wordt gemaskeerd met rapporten, gemiauw over werkgelegenheid en veel gemeelmuil waar middelmatige bestuurders en strak plassertje van krijgen.

    Het overgrote deel van de prijs van brandstof (ook voor huislijk gebruik) is accijnzen. Iets waar de Luchtvaart geen enkele last van heeft.
    Kerosine is vrijgesteld van accijns.

    Het lijkt erop dat Schiphol het vonnis van vanmiddag aan de Hoge Raad wil voorleggen.
    Het enige dat de HR doet is controleren of de van kracht zijnde WETGEVING op correcte wijze is toegepast.
    Het probleem is nou juist dat die wetgeving er niet is en dat Schiphol met gewauwel is weggekomen.
    ‘Meer vliegbewegingen en minder overlast door het herberekenen van vliegcontouren’ is gelul van witte boorden criminelen.

    Koppeling naar de NOS over de uitspraak van vanmiddag:

    https://nos.nl/l/2569932

    Wordt zeker vervolgd…..
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 4 juni 2025 om 16:10
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top