Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 187

Discussie: Bax shop failliet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Maar hoeveel fysieke winkels zijn er op dit moment nog in NL, die het niveau van Bax overstijgen?
    Graag naam en rugnummer, onderstaande lijstje kopiëren en aanvullen graag.

- GuitarKing in Boekel
    - Max in Den Haag
    - Westerhaven in Groningen
    Ik weet niet wat er nodig is om het niveau van Bax te overstijgen. Ik kom al 20 jaar bij Francois die tegenwoordig eigenaar is van GuitarFactory en ik ben er uitermate tevreden over, maar qua vierkante meters en assortiment was Bax wel groter overstijgt hij Bax niet.

Maar vooruit...
    - GuitarKing in Boekel
    - Max in Den Haag
    - Guitarfactory Oss
    - Van der Klundert in Oisterwijk (sinds vorige week mijn nieuwe werk-buurman, zal er eens binnenlopen)
    - Zjon in Medemblik
    - Kauffmann in Alphen aan den Rijn
    - Kaj in Enschede
    - Souman
    - Fellowship of Acoustics

dat is wat er zo in me opkomt.

Senior Member

Standaard

Hier in Amsterdam heb je Dijkman natuurlijk met zijn 5 etages als alround winkel,
    er is door natuurlijk verloop hier best wel wat verdwenen,
    Bax, Dirk Witte, The String, Palm Guitars...
    laatste twee waren novelty shops, zeg maar de forte van Amsterdam,
    daarvan blijven enkel De Plug en RebelRelic over en De Plug wil doe boel ook verkopen,
    moeten de oude moegestreden muzikanten hun terrasje ook nog 's missen
    enniewee,
    Dat de allround shops dichtgaan vind ik geen gemis want ik beste, net zoals iedereen, alles bij een dozenschuiver,

Ik heb hier wel 's geroepen, koop lokale waar, dan helpen wij elkaar maar er was echt niemand die het met mij eens was so there you go
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 mei 2025 om 11:02

Senior Member

Standaard

Vergeet je nou bewust Sacksioni guitars?

Senior Member

Standaard

Ik heb Harry geblokt wegens pedant

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Met dit criterium lijkt me dat de (*) van Meibergen niet door de ballotage heenkomt?

Ik kan me voorstellen dat we zo langzamerhand een afzienbare lijst van muziekwinkels in NL kunnen gaan opstellen. Het worden er rap minder.
    Niveau Bax, dus de fysieke winkel, staat voor mij gelijk aan "leuk voor de startende muzikant, maar voor iets wat ook maar schuurt aan exotisch moet ik elders zijn". M.a.w. de genoemde winkels overstijgen dat niveau met gemak. Ja, D_H, zelfs Meibergen. Overigens vind ik dat een prima winkel, ze geven overduidelijk aan wat ze vooral niet willen en voor een koopje moet je daar zijn.

Update:
    - GuitarKing in Boekel
    - Max in Den Haag
    - Guitarfactory Oss
    - Van der Klundert in Oisterwijk (sinds vorige week mijn nieuwe werk-buurman, zal er eens binnenlopen)
    - Zjon in Medemblik
    - Kauffmann in Alphen aan den Rijn
    - Kaj in Enschede
    - Souman in Wezep
    - Fellowship of Acoustics in Dedemsvaart
    - Sacksioni in Amsterdam
    - Tools4tones in Nijmegen (beetje vreemde eent in de bijd?)
    - DaCapo in Nietap
    Laatst gewijzigd door dml; 13 mei 2025 om 12:28

Senior Member

Standaard

Vergeet Axe Shop in Amsterdam niet. Shred gericht, maar heel veel apart en 'exotische' en custom shizzle

Senior Member

Standaard

Voor snaarinstrumenten doe ik het niet met de dozenschuivers, alle randvoorwaarden wel.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat Dijkman teleurgesteld is dat hij de lijst niet heeft gehaald.

Men had daar trouwens een thinline tele hangen die volgens het kaartje uit 1964 kwam en ik vroeg de verkoper of dat geen typo was waarop hij zei, hoezo? wat is daar raar aan?

Weet je wat, zet 'm inderdaad maar niet op die lijst.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik denk dat Dijkman teleurgesteld is dat hij de lijst niet heeft gehaald.

Men had daar trouwens een thinline tele hangen die volgens het kaartje uit 1964 kwam en ik vroeg de verkoper of dat geen typo was waarop hij zei, hoezo? wat is daar raar aan?

Weet je wat, zet 'm inderdaad maar niet op die lijst.
    Hier ook zo'n ervaring, jaren geleden, toen de Mesa mk V net in NL uitkwam. Ik met één van mijn gitaren (Squier Double Fat tele met Dimarzio Super Distortion en Bluesbucker) naar Dijkman. Kon geen fatsoenlijk geluid uit de mk V krijgen. Verkoper: "Ja, dat komt omdat je er met een super goedkope gitaar op speelt".
    Okay gast, geef mij dan even één van de duurste PRS-en die je hebt hangen. Geluid bleef kwalitatief uitermate teleurstellend. Verkoper: "Een Mesa vergt kennis van instellen". Okay gast, ik heb thuis een Triple Rectifier, al een aantal jaar. Weet je, laat maar.

Senior Member

Standaard

Westerhaven is er nog maar toen ik er laatst eens binnen liep schrok ik. Qua gitaar spullen eigenlijk alleen cheapo modeling versterkers, paar merken gitaren waaronder veel verdacht glimmend budget spul (kan ook de verlichting zijn?) en qua bassen ook vrij beperkt aanbod. Een van die lui legde het uit als zijnde vrij onmogelijk om als kleine zelfstandige winkel voorraden in huis te krijgen van de grote merken. Ik weet het niet, kom er misschien nog wel eens om iets kleins te halen, een van mijn dochters woont er om de hoek.

Tools 4 Tones, die zou ik graag in Grunn zien. Heb het wel eens tegen Folkert gezegd dat ie moet verhuizen want wat moet je nou in Nijmegen.. Heb net weer iets bij hem gekocht, even mailen, geld overmaken, klaar. Jammer dat het zo'n klere eind weg is. Hoewel het voor mijn plannen om in te krimpen qua gitaren waarschijnlijk gunstiger is zo.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten