Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 91

Discussie: Bax shop failliet

Senior Member

Standaard

die kosten worden toch weer doorberekend anders zou daar wel op geacteerd worden,
    elk bedrijf heeft een kantelpunt waarop service overgaat in proces,
    en regel no1 is:

Senior Member

Standaard

De gouden tijd van grote muziekzaken is wel zo ongeveer voorbij denk ik, daar kunnen die anderhalve kip en paardenkop die het anders gewend zijn, niets meer aan veranderen. Voor veel (aspirant) muzikanten tegenwoordig is het niet meer dan normaal om alles online te kopen.

Vroegâh kon je je in Den Haag vergapen aan alle spullen van Servaas, waarschijnlijk Nederlands eerste mega muziekwinkel toen ze van de Schoolstraat naar de Riviervismarkt verhuisden (hier Nico met z'n zaak nog in beeld en geluid), Suiker in de Vaillantlaan, vlakbij waar ik geboren ben, Bekker (eigenlijk een winkel van importeur BMI), Gerritsen, het winkeltje/werkplaats van Peer Dellen. Als je vanuit Servaas niet naar Gerritsen liep maar de andere kant op, kwam je langs een zaak (de naam vergeten en dan kwam je ook langs een drogist, waar je alles voor scheikunde/explosieven experimenten kon kopen. Die muziekzaak had vooral duurder spul. Zij importeerden bijvoorbeeld Lado gitaren, die van het kruis van Jezus leken te zijn gemaakt qua prijs.

En ik doe er zelf ook aan mee. Volgens mij is het zeker tien jaar geleden dat ik nog fysiek in een muziekzaak ben geweest. Misschien ook wel vanwege het gemis aan al die kleurrijke figuren van toen.

Senior Member

Standaard

Suiker op de Vaillantlaan (Erik, het is niet in maar op de Vaillantlaan) was eigenlijk maar een klein pestwinkeltje. Bas van de(r) Rest op het Westeinde was ook een goeie.
    In de Wagenstraat bestond destijds een soort pandwinkel, een flinke zaak waar ook regelmatig gitaren te koop stonden.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Suiker op de Vaillantlaan (Erik, het is niet in maar op de Vaillantlaan) was eigenlijk maar een klein pestwinkeltje. Bas van de(r) Rest op het Westeinde was ook een goeie.
    In de Wagenstraat bestond destijds een soort pandwinkel, een flinke zaak waar ook regelmatig gitaren te koop stonden.
    Ja okeeeeeeee OP de Vaillantlaan en die "pestwinkel" viel nog best mee; een paar gekoppelde huizen toch? Maar met Servaas en Gerritsen natuurlijk niet te vergelijken.
    Bas van de Rest kan ik mij zo niet meer herinneren, maar kan goed zijn dat ik daar ook ooit geweest ben. Bij Suiker en trouwens ook bij Nico hing meer een handelsmentaliteit, dat beviel mij meer. Nico heeft nog steeds mijn vriendschapsverzoek niet geaccepteerd..... sad

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nico heeft nog steeds mijn vriendschapsverzoek niet geaccepteerd..... sad
    Hoe - is - het - mogelijk?
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Hoe - is - het - mogelijk?
    Omdat hij drie vrienden heeft? Maar ik gok dat jij Bob Zadok Blok bent.

Senior Member

Standaard

Om nou terug te komen op goede service… die winkels van vroeger… veel muziekwinkels waren toch wel eigendom van vreemde vogels die helemaal niet zo’n goede service hadden. Zon robbie van der ende die nu max guitar heeft en vroeger feedback en ik weet niet hoeveel failliete muziekwinkels. Dat is bepaald geen servicegerichte man, eerder een occasiondealer die in gitaren is gegaan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Om nou terug te komen op goede service… die winkels van vroeger…
    Beetje vanuit de twee uitersten: je had mensen die goed konden ‘handelen’ maar geen verstand hadden van gitaren, en je had mensen die verstand hadden van gitaren, die ook gingen handelen maar daar eigenlijk geen verstand van hadden.
    Als je ergens in het midden zat - én klantgericht was - zou je het redelijkerwijs moeten kunnen redden.
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Ik had meen ik ooit ergens gelezen dat die Servaas echt geen pepernoot verstand had van muziek. Klopt dat?
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 25 april 2025 om 13:07

Senior Member

Standaard

Hier in Leiden had je vroeger Just Music. De eigenaar was begaan met de muziekscene van Leiden. Als arme jongeling kon je bij hem nog gitaren op de pof kopen.
    Dat heeft mij vroeger wel geholpen.

Goeie ouwe tijd... 😜

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten