-
Line 6 Catalyst CX
https://line6.com/catalyst-guitar-amps/
Iemand hier al ervaring mee?
Ik heb hier wel interesse in. Ik geloof niet perse in betrouwbaarheid voor live gebruik, maar voor thuis misschien net leuk en gemakkelijk. Voor mij handig om mijn Helix af te regelen voordat ik die meeneem naar de oefenruimte, daar mijn aloude Park het begeven heeft(op meerdere punten).
2e hands zie ik vooral heel dure zware buizenamps en chinese Marshall en fender zooi, vandaar deze interesse voor (bijna) hetzelfde geld.
Alle info en kennis en ervaringen zijn welkom!
-
Ik heb er 2, de 100 watt maar dan de oude versie, wel geupdate naar CX. Ik gebruik ze als repetitie versterkers bij mijn 2 verschillende bandjes. Gewoon manual en de cleane amp instelling en de effecten/overdrive uit losse pedaaltjes. Ik vind ze goed klinken en hard zat. Bij mijn pop-coverband gebruik ik hem ook wel eens live, ook de xlr uitgang rechtsreeks naar de mengtafel. Werkt prima. Voor mijn rock cover band geef ik de voorkeur aan mijn oude vertrouwde Peavey Deltablues. Ik heb ze ook gebruikt met de HX Effects maar ik kreeg er geen fatsoenlijk overdrive geluid uit, nu met losse pedalen klint het voor mij prima!
-
Dank voor de info Roger!
Het klinkt best positief, de vraag voor mij is of het thuis op zacht volume werkt om de Helix een beetje op in te stellen. De rest doe ik dan wel in de oefenruimte waar ik uiteraard ook cleane buizenamps gebruik, de VHT Pitbull 45.
Maar de Catalyst is een prima cleane amp in jouw oren, dus dat neem ik mee!
-
Nou ik kreeg met de Helix nooit een goed geluid, tenminste overdrive/distortion dan. chorus delay en zo klonk wel super.
Hij kan ook lekker zacht maar mijn ervaring is dat als je op zacht volume je geluid instelt dat het dan live of in de repetitie ruimte toch anders klinkt...
Hier gebruik ik hem live met pedaaltjes:
https://www.youtube.com/watch?v=9Yi6VEHLG5w
Laatst gewijzigd door roger; 2 april 2025 om 13:53
Regels voor berichten