Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
Oke, dus ik zat er compleet naast wat betreft die drums van de grote mannen, maar, kwestie van smaak; ik vind je drums, m.n. de kick echt te dun klinken, bijna alleen maar hoog en geen laag. Dat maakt het geheel dan minder 'vet' en dat is jammer. Maar dat is wel misschien vaak de bedoeling. Ik stoorde me op die manier verschrikkelijk aan het drum kick geluid van het eerste Alcatrazz album met Yngwie, No Parole... Voor mij hoort de kick 'boem' en niet 'tik' te doen.

Laat ik het zo zeggen: ik denk dat je er qua overall sound nog wat meer uit kan halen. Dat is nu ook een onderwerp waar ik voormezelf nu veel mee bezig ben. Zie mijn topicje.
Ja het is in dit geval wel de bedoeling, het is rock/metal en daar doet een kick vaak eerder 'plet' dan 'boem', haha. Wat mij betreft moet de vetheid uit de bas en de slaggitareren komen, ook om te voorkomen dat de boel elkaar te veel in de weg gaat zitten in het laag. Nu is dat ook een kwestie van eq'en/mixen, maar toch. In jouw song hoor ik bv de kick niet goed, omdat volgens mij een aantal frequenties elkaar daar in de weg zitten. Maar ook ik ben nog lang niet waar ik wil zijn hoor, qua mixen etc. Maar hier was ik dan redelijk tevreden over voor nu.

Overigens: ik vermoed dat je mogelijk twee songs van door elkaar haalt? Omdat je specifiek het eerste en tweede deel noemt? Want dat zit in een song een stukje hieronder genaamd 'Big Mouth Tiny Heart'. Want over deze song, Late To The Party dus, schreef je een poosje terug opFB dat je de opname juist goed vond