Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Senior Member

Standaard RedwinE - Ferrea Virgo (AI vocals en Hotone Ampero mini)

Zo, dat is lang geleden dat ik hier ben geweest...

Ik heb weer eens wat muziek gemaakt en opgenomen (ook lang geleden!).
    Een tijdje geleden heb ik een Hotone Ampero mini gekocht om te gebruiken als amp sim. Ik ben erg aangenaam verrast van de sounds op dat dingetje. Voor mij geen dure Kemper of andere 'heel veel knoppen' apparaten, nee: eentje met twee knoppen eraan (oké, met natuurlijk nog een hoop mogelijkheden via het display menu), maar ik vind het prima zo: de Hotone mini.

Ik wilde eens een nummer met zang maken, maar vind mezelf niet goed genoeg om een wereldzanger uit te nodigen. Leve de AI.

Met dit nummer begon ik met Iron Maiden in gedachte, dus wilde ik ook Bruce' stem erbij hebben.
    Dit nummer was vooral voor mij een school qua mixen en masteren.

Nou Bruce, kom er maar in....

https://youtu.be/WT1fClAbLUg?si=o9CWcTAAOACSHbNa
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

Standaard

En dan ook nog even reageren op jouw werk uiteraard
    Klinkt lekker, ik moet wel zeggen dat het via koptelefoon minder klinkt dan via speakers. Maar dat kan ook aan de eq van mijn koptelefoon liggen. Ik heb het idee dat de drums her en der wat overstuurt? Over het algemeen is het wat rommelig in het laag naar mijn smaak, al is dat dus minder via speakers. De gitaarsound daarentegen is wel dik in orde!
    De compositie vind ik interessant, zeker als het tempo verandert vanaf 2:30, leuk. Ook de harmonies kunnen me wel bekoren. Mooi stereobeeld ook.
    Dan de vocals... tja, die vind ik toch wel tenenkrommend. Niet zozeer de 'stem' an sich, die is best mooi voor een robot haha, maar wel de uitspraak en op een paar punten is het ook niet helemaal in key in mijn oren.
    Tof dat je (weer) lekker bezig bent!

Senior Member

Standaard

Hoi Luc, dank voor het luisteren en je feedback. Ja, van die drums klopt helaas wel. Daar moet ik nog even wat aan doen. Dat is gebeurd bij het masteren, toen ik de loudness wilde opvoeren. Had wat subtieler gemogen.
    Wat betreft de vocals: tja, je moet iets als je niet kunt zingen en geen band hebt...
    Ik heb zo'n ai programma geinstalleerd, maar moet er nog wat mee leren omgaan. Sommige dingen vind ik zelf wel erg goed gelukt en vraag me serieus af of mensen er ooit achter zouden komen dat het geen echte stem was, zoals dat stukje van 0.36. Ik vind dat stukje gewoon ronduit mooi, met dat 'snikje' er in. Maar later na het intro gaat het inderdaad helemaal de mist in. Hoe meer ik tweakte, hoe slechter het werd en bij dat drum en bas stukje is het natuurlijk echt niet goed qua uitspraak en timing, dat klopt helemaal. Het is mijn eerste ai dingetje. Ik moet daar nog wel wat in leren. In de auto vond ik het laag eigenlijk wel lekker eigenlijk. En de autoradio is is voor mij het ijkpunt. Klinkt het daar niet lekker, dan is het gewoon niet goed. Maar top dat je er even goed naar geluisterd hebt, met en zonder koptelefoon. Thanks!

Standaard

Jaaa volledig mee eens. In de auto moet het goed klinken. Als het daar goed klinkt, klinkt het in principe overal goed. Ook voor mij DE test

Standaard

Hoi hoi Stratje
    Fijn je weer te zien en horen.

Ik heb er met plezier naar geluisterd en ga dat vanavond nog eens doen.
    Fashionably late, zeg maar.

Ik vind het wel wat.
    Ik zou je alleen op het hart willen drukken een beetje uit te kijken met dat AI. Er zijn als een stuk of 7 dingen van een van mijn kinderen gejat. Niet zo’n beetje: Echt gejat.

Verders, waarom zou ik vanavond nog eens luisteren als ik het niks vond?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten