Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Dat is lastig met stemmen.Hij heeft geen fine tuners, dus moet die voor het stemmen eerst de toplock losdraaien stemmen en de toplock weer vastdraaien en maar hopen dat er hierbij niets veranderd in de stemming.
    De eerste Floyd Roses hadden overigens ook geen fine tuners maar dat was verre van ideaal.
    Hmmm. Daar heb je een heel goed punt. Mooie illustrate hoe een oplossing wee een ander probleem introduceert...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Vroegâh zat op mijn Gibson LP de Luxe een (los) brugdeel met fijnstemmers, niet origineel natuurlijk en door de vorige eigenaar geplaatst. Waarom die erop zat weet ik niet, want geen top-locks, maar eigenlijk werkte het - vooral tijdens spelen - wel prettig.
    Misschien is mij in de discussie wat ontgaan, maar zou dat niet gewoon de oplossing zijn?
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Dat zou kunnen werken maar je zit dan wel vast aan de Gibson style tailpiece en tom bridge.
    Dus er zullen studs geplaatst moeten worden.
    De tailpiece met finetuners staan bij Thomann te koop voor 138 euro.

Senior Member

Standaard

Ik heb op YT een filmpje gezien met de gitaartechnicus van Steve Vai, die op zijn eigen JEM de toplock heeft vervangen door de kam van een fender stratocaster Jeff Beck (LSR Roller Nut), omdat hij zelf geen fan is van de top locks. Misschien is dit ook nog een optie? Of een combinatie van suggesties.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Als een Explorer met een soortgelijke headstock geen issues heeft, of een Jackson RR met hardtail, dan ligt het niet aan de headstock design maar aan hoe de topkam gesneden is. Die netjes fixen, en het probleem is denk ik een heel stuk minder?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Als een Explorer met een soortgelijke headstock geen issues heeft, of een Jackson RR met hardtail, dan ligt het niet aan de headstock design maar aan hoe de topkam gesneden is. Die netjes fixen, en het probleem is denk ik een heel stuk minder?

(Zonder dat ik alle Posts heb gelezen):

Dit lijkt mij the way to go. Verstandig, want wat goed functioneert hoef je niet te repareren.

Dit soort vreemde blessures hoor je toch weinig,
    Ik ga het toch beter volgen… maar ook mijn idee zou zijn: klein beginnen

Succes.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten