Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
    Senior Member

Standaard Harlley Benton vloerprocessor

Half jaar geleden tweedehands Boss GT 100 (honderd) als probeersel gekocht. Ik had griep, dus verzachtende omstandigheid.
    Poos mee zitten keutelen, maar vind zowel de geluiden als het ‘bedieningsgemak' niks, dus die gaat eruit.

Nu komt de Harley Benton DNAfx-reeks, met resp. de Pro (€269), Advanced(€189) en de Git (€139) in beeld.
    Bij de voorbeelden komen natuurlijk de prachtigste geluiden voorbij. De techniek komt bij alle drie nagenoeg overeen, en navraag over de verschillen hierover, alsmede over prijs en kwaliteit, worden onbevredigend beantwoord.
    Mijn vraag: heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, en zo ja, welke raden jullie me dan aan/af?
    De voorliggende vraag is natuurlijk, of het überhaupt wel het zinvol is om me op deze reeks te richten, als ik de Boss GT 100 al niks vind....
    Laatst gewijzigd door Fobo; 19 juli 2024 om 19:54
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Vond de BossGT100 echt ruk. Ken de HB niet, maar als bedrijf zorgen ze wel steeds voor verbazingwekkende kwaliteit tegen een zeer lage prijs. Ik verwacht dat dit ook gaat scoren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Vond de BossGT100 echt ruk.
    Had het gevoel dat het aan mij lag; te ongeduldig, te veel/snel aan knoppen draaien, et cetera. Ben blij dat ik niet de enige ben.
    Ik weet niet in hoeverre de geluidsvoorbeelden de werkelijkheid verbeelden, hoewel ze ook een aantal filmpjes op YouTube hebben staan. Maar inderdaad hoor/lees je veel positieve berichten over HB.
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Ik heb geen ervaring met die processors, maar je kunt 'm natuurlijk rustig uitproberen en als het niet bevalt terugsturen.

Senior Member

Standaard

@Fobo: nou ja, gebuikersgemak vond ik niet megaruk, te doen, maar de geluiden van Boss (hoewel ik vroegah altijd op Boss speelde, maar toen was er eigenlijk niet veel keus) en in het bijzonder hun overdrives en distortions heb vind ik echt niet van deze tijd, varierende van at best karakterloos tot at lelijk its worst.

Verder wat EdP zegt. Gewoon bestellen en uitproberen. En ondanks dat natuurlijk mensen op YouTube die de mooiste geluiden eruit krijgen niet altijd haalbaar is voor gewone stervelingen, maar toch, het kan dus wel. Als t goed klinkt op YouTube betekent het dus dat er mooie geluiden uit te halen zijn. Even aannemende dat je een gitaar hebt met pickups die ook een mooie basis vormen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Verder wat EdP zegt. Gewoon bestellen en uitproberen.
    Ja, ik weet dat dat kan, en het wordt kennelijk vaak gedaan, maar ik vind het nog steeds een gek idee om iets te bestellen dat je dan weer terug kunt sturen als het niet bevalt. Maar ja, misschien moet ik me daar maar eens overheen zetten.
    Ik ga er over nadenken; wordt (waarschijnlijk) vervolgd. Voor nu, dank voor het meedenken.
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Ik snap het want ik doe dat eigenlijk ook niet zo graag. Sterker nog, met gitaar gear geloof ik maar één keer gedaan (met clip on tuners), voor de rest nooit. Reviews afstruinen, inschatten of je uit dat review kunt halen wat voor jou realistische en van toepassing is, en dan pas bestellen.

Senior Member

Standaard

Yep, zoiets zal het worden....
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Heb de Zoom GnX3 ofzo gehad, met schaamrood op de kaken weer verkocht omdat ik die interface niet kan snappen. Maar klonk niet verkeerd, ik denk dat dit ding de zelfde kwaliteit heeft of zelfs al beter. Je weet het nooit met die chippies.

Senior Member

Standaard

Hier op het forum heb al vaker gelezen dat Zoom qua geluid niet erg wordt gewaardeerd....
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten