Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: kemper acoustic?

Standaard kemper acoustic?

Ik heb geen idee wat een Kemper allemaal kan, maar ik begreep dat het een profiel maakt.
    Misschien een hele domme vraag maar kan je met je akoestische gitaar een profiel maken en dan met een elektrische gitaar deze profiel afspelen??

Senior Member

Standaard

Kemper maakt een 'profile' van een versterker. De simpele uitleg; je stopt je gitaarsignaal in een Kemper zodat de Kemper het oorspronkelijke signaal kent, vanuit de Kemper ga je door een versterker en dan terug de Kemper in. De Kemper ziet dan het verschil in het signaal en weet dus wat de versterker met je signaal heeft gedaan om het tot een bepaald geluid te komen. Dat sla je op en dat is je profile. Om die reden heb je vaak ook tig profiles van een versterker - allemaal verschillende instellingen qua gain en eq - terwijl dat bij de andere modeling apparaten anders werkt. Soms worden ook diverse stomboxes mee geprofiled.

Onder aan de streep is een Kemper ook gewoon een digitaal apparaat en kunnen er nog wat digitale processings plaatsvinden. Zo kan je ook op je profile wat EQ'en en kan je binnen bepaalde bandbreedtes je gain nog aanpassen.

Daarnaast kan je alleen je versterker profilen (je gaat dan direct vanuit je versterker terug naar de Kemper, dat heeft volgens mij een direct profile) maar ook je speakercab (die mic je dan uit en dan maak je een totaalprofiel).
    Een direct profile kan je dan weer aanvullen met bijv. een profile van een speakercab. Er staan ook profiles in van allerlei stompboxes en effects zodat je je hele chain kan opbouwen.

Dan het antwoord op jouw vraag; ja. Maar je elektrische gitaar gaat er dan niet van klinken als een akoestische gitaar. Dus als dat je doel is levert het je niks op.
    Je maakt namelijk geen profile van je gitaar maar van een versterker. Dus als je je akoestische gitaar in een Kemper propt en door een versterker gooit kijkt de Kemper wat de invloed van de versterker is op het signaal van je gitaar. Als je de akoestische gitaar dan vervangt voor een elektrisch gitaar krijg je dus het geluid van die elektrische gitaar door de versterker die je hebt geprofiled.

Wél zit er op de Kemper een 'accoustic simulator' waarbij je een elektrische gitaar wat meer kan laten klinken als een akoestische gitaar. Ik heb er wel eens mee aangeklooid maar niet meer dan dan.

https://www.youtube.com/watch?v=SgKNV1Wyg1w

Als je een elektrische gitaar wil die zo veel mogelijk klinkt als een akoestische gitaar kom je denk ik het beste weg met een gitaar met Piezo of een Variax ofzo.

Standaard

Duidelijk verhaal da Vinci. thnx
    Mijn aanname was dus niet goed,
    Ik ga je alternatieven maar eens bekijken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten