Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 29 EersteEerste ... 152324252627 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 286

Standaard

ik las even "een lekkende reet" en was meteen genezen vn buizenamps

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Wat een gezwam hier! Tijd voor een lekkere reet!

Senior Member

Standaard

Maar misschien is transistor wel veel beter geschikt voor een zware metalscheur dan zo'n bak met glazen flessen.

Senior Member

Standaard

Amp modelers en cab IRs all the way hier hoor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat is wel je ding he, in topics opduiken en dan iedereen proleet noemen.
    Ik mag hopen dat het enkel toetsenbordridder bravoure is, ik ken kroegen waar dat heel raar kan uitpakken.
    Je moet wel een parvenu zijn om idd zulke idiote dingen te roepen.

Oh well, ik denk dat ik dml i.i.g. wél snap ipv onze forum-nozem die z'n mankes als stoer en cool wil verkopen en puur wil lopen rellen en topics verzieken.

En ook ik heb liever een amp die van zichzelf strak genoeg klinkt, ipv van dat je eigenlijk genoodzaakt bent om een boost te gebruiken (lookin' at you, Rectifier...)
    Mesa Mark series zijn prima strak te krijgen, als je weet hoe je ze moet pre- en post-EQ'en met de knopjes die gewoon op de amp zelf zitten. Maar een Recto...ja, dikke, logge rhythm sound en redelijke leads, maar niet wat ik zoek.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 2 juli 2024 om 22:01
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Gaat het nou nog steeds over het proletenkanaal? Hou er toch over op

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Maar misschien is transistor wel veel beter geschikt voor een zware metalscheur dan zo'n bak met glazen flessen.
    Ja, wie weet.

Er zijn vroeger trouwens ook allerlei transistor amps gebruikt door gitaristen op platen waarvan veel mensen denken dat het buizenamps waren (Rory Gallagher tijdje op een Stramp, Creedence Clearwater Revival op Kustom, Jan Akkerman bij Focus regelmatig op transistor Fender als ik me niet vergis, BB King speelde op zo'n LAB was dacht ik ook geen buizenamp). Uiteindelijk gebruik je gewoon het gereedschap waarmee je het karwei gedaan krijgt en er zijn tegenwoordig meer mogelijkheden en vooral veel nieuwe mogelijkheden vergeleken met 50 jaar geleden (zit ook een halve eeuw technologische ontwikkeling tussen).

Senior Member

Standaard

Akkerman heeft ook de Roland Jazz Chorus gebruikt. De LAB (5) vond ik een fijn combo, dat het ‘transistorgevoel’ nog wel eens oversteeg. Nog vaak spijt van dat ik die heb weggedaan.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Vergeet de Pignose niet, miniversterker die op veel opnames te horen is.

Met name Fender heeft een hoop prima klinkende solid state versterkers gemaakt. Vind ik dan tenminste.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    En ook ik heb liever een amp die van zichzelf strak genoeg klinkt, ipv van dat je eigenlijk genoodzaakt bent om een boost te gebruiken (lookin' at you, Rectifier...)
    Mesa Mark series zijn prima strak te krijgen, als je weet hoe je ze moet pre- en post-EQ'en met de knopjes die gewoon op de amp zelf zitten. Maar een Recto...ja, dikke, logge rhythm sound en redelijke leads, maar niet wat ik zoek.
    Heb 10 jaar een Triple Recto (3 ch.) gehad, allerlei stijlen mee gespeeld, meerdere album’s mee opgenomen, nog nooit een boost nodig gehad om ‘m strak te klinken. Paar maanden geleden een Dual Recto Reborn gekocht maar die heeft inderdaad een boost nodig. Jammer. Erg jammer. Maar ik snap wel dat de goegemeente een boost gebruikt om een (Dual) Recto strak te laten klinken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Met name Fender heeft een hoop prima klinkende solid state versterkers gemaakt. Vind ik dan tenminste.
    Ik vond de Deluxe 85 (red knob) vroegah een erg fijne.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten