Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard De Vlechters (Harry Sacksioni)

    Het enige stuk van de LP Gitaar van Harry Sacksioni dat ik nog niet eerder speelde (op Kleedkamer na, maar dat is op banjo). Toch eens proberen. Midi strijkpartijen. Die zijn bij dit nummer toch wel deel ervan. Met enige moeite moeten die best natuurlijker te krijgen zijn, maar dat is "niet mijn pakkie an". Met AI moet het ook wel mogelijk zijn om de strijkerspartijen van het origineel te scheiden. Maar dat is wel heel erg "extreme sampling".

    https://www.youtube.com/watch?v=WyCJfkTgyHw

    Met zeer aparte vingerzetting op 1'12'' Beetje tricky, maar voorkomt vervelend ompakken. Ook nog een korte barree over twee frets, why not.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.021

    Standaard

    Volgens mij heb ik destijds (4 of 5 jaar klassieke les gehad, ooit) deze ook gespeeld. Niet zeker. Wel heel, heel veel van de beste man gespeeld. Anyway.

    Prima gespeeld. Echter, ik vind de strijkers echt niet om aan te horen, en staan ook veel te hard in de mix. Misschien is dit allemaal wel de bedoeling, en is het origineel ook zo?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.835

    Standaard

    Knap gespeeld Harald, zonder meer! Wel vind ik het wat monotoon qua dynamiek, maar wellicht is dat aan de midi-strijkers te wijten. Met Fu eens dat die te hard - te ongenuanceerd - in de mix staat.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.827

    Standaard

    Prima gedaan vind ik, strijkers zijn ook niet echt te hard vind ik ,
    net nog even het origineel van Sacksioni geluisterd en daar staan ze ook best wel hard ,.. harder dan bij jou dacht ik

  5. #5

    Standaard

    Thanks allemaal!

    Wat de strijkers betreft, met zorgvuldig mixen, en net wat meer ervaring met midi zou daar best wat te winnen zijn. Je zou sowieso voor een paar stukken een net iets andere toon van de strijkstok moeten hebben. Dat is ws. alleen te doen door die delen weer op aparte sporen te zetten. Niet veel zin om daar al te veel in te duiken. Voor een serieuze release zou je dat toch met echte strijkers willen doen. Qua harder zachter hangt het van het gedeelte van het nummer af. Bij dit nummer zijn de strijkers in het origineel wel echt deel van het stuk. Deels zit daar ook de lead, laat je ze weg moet je die dingen weer in de gitaarpartij verwerken. Is in dat grijze bladmuziek deels geprobeerd heb ik het idee, maar het maakt het er niet speelbaarder op.

    Bedacht me ook dat ik voor het inspelen de strijkers wat harder had gezet, en daarna niet teruggezet heb. Op zich is de balans wat mij betreft niet verkeerd. Maar, je hoort wel dat het geen echte strijkers zijn. Iemand die daar echt ervaring mee heeft kan daar prima een goed klinkend orkestje van brouwen, maar dat is niet echt mijn ding. Doe doorgaans niets met midi. Op één lange drone die door de bassist op een DX7 is gespeeld na, zijn alle andere instrumenten in de duetten en trio's op mijn laatste album Kollage allemaal echte instrumenten, door mensen bespeeld. Op een paar nummers ook viool, door Eddie Solomon. Dat klinkt toch echt wel anders.

    Get it while you can, zal niet lang duren voordat we allemaal AI gegenereerde juweeltjes zien verschijnen van lang verloren gewaande opnames. Een LP van Miles Davis en Jimi Hendrix, waarvan de reel to reel ineens is opgedoken, van die dingen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top