Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.244

    Standaard Eerste single debuut album (Death metal)

    Niet zo actief meer hier, maar omdat ik toch een deel van mijn muzikale identiteit aan dit forum te danken heb (Ik weet nog heel goed bijv. dat Tho zijn eerste Bodyfarm nummer hier deelde en ik nogal onder de indruk was) deel ik hem ook hier.

    Nadat we eerder al eens een vrij crappy klinkende demo hebben uitgebracht zijn we na 1,5 jaar opnemen, re-ampen, bassist wissel, bas opnieuw opnemen, drums opnieuw opnemen etc etc. toch eindelijk klaar met onze debuut full lenght. Ben zelf super blij met de vieze productie. Gitaren zijn vrij los, niet veel push en een groot deel van de sound komt uit de bas (Je gaat de bas toch meer waarderen als je zelf even die rol op je moet nemen haha).

    Lang nummer, maar wel een soort showcase van het album en waar we nu staan. Hij begint met wat classic death metal riffs die niet zouden misstaan op de jaren 90 albums van de bands uit Florida en wordt geleidelijk lomper, caustrophobischer en doomier. Korte cleane ambient passage en synths op het eind. Ik denk dat dit nummer muzikaal wel een verhaal vertelt.



    En ik deel ook het hele artwork even, omdat ik vind dat Paolo echt een heel vet schilderij voor ons gemaakt heeft:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Ben zelf super blij met de vieze productie. Gitaren zijn vrij los, niet veel push en een groot deel van de sound komt uit de bas (Je gaat de bas toch meer waarderen als je zelf even die rol op je moet nemen haha).

    Lang nummer, maar wel een soort showcase van het album en waar we nu staan. Hij begint met wat classic death metal riffs die niet zouden misstaan op de jaren 90 albums van de bands uit Florida en wordt geleidelijk lomper, caustrophobischer en doomier. Korte cleane ambient passage en synths op het eind. Ik denk dat dit nummer muzikaal wel een verhaal vertelt.


    En ik deel ook het hele artwork even, omdat ik vind dat Paolo echt een heel vet schilderij voor ons gemaakt heeft:
    Grappig deze review van jezelf, mooi dat je zelf zo tevreden ben.
    Goed ook dat je het zo mooi uitlegt, met name voor de dove en de blinde onder ons

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.021

    Standaard

    Ha! Death metal is taking over gitaarnet! Lekker hoor! Behoorlijk OSDM vibe en sound, zekers. Deed jij ook niet de vocalen? Knap hoor als jij alle snaren hebt verzorgd! Petje af. Wel als ik heel eerlijk ben, vind ik t nummer te lang. De riffs en herhalingen zijn dan (voor mij persoonlijk) dan niet afwisselend genoeg. Maar de overal productie is echt goed hoor, profi uitstraling.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.021

    Standaard

    Oh en zelf gemixt en gemastered??

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.244

    Standaard

    Haha nee. Dat kan ik niet. Bij een goede vriend van me opgenomen en die heeft hem ook gemixed. Greg Wilkinson (Autopsy) heeft hem gemastered. Vocals wel van mij idd. Live nog een hele uitdaging altijd als enige gitarist.

    Die herhaling/lange riffs hoort wel wat bij het subgenre ja haha. Ik vind juist dat er voor het type death metal veel gebeurd maar snap als dat njet je ding is het wel een heel lang nummer is

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    Dit soort muziek valt of staat live bij de vent of vrouw achter de knoppen. Als het allemaal een beetje duidelijk is en ook nog eens vet klinkt, spits ik mijn oren! Deze opname is in ieder geval erg goed en wat mij betreft niet te lang. Ik zal er geen album van kopen maar dit kan zo maar langskomen op mijn "Daily mix" van Spotify en dan luister ik het ook. Dankzij mijn zoon komt wel vaker dit soort aangename herrie voorbij en dan denk ik wel eens dat zijn muzikale opvoeding nog niet zo verkeerd is geweest!
    Lekker Jasper! Goeie compositie en mooi artwork! En fijn voor Ben dat je het hem even duidelijk hebt uitgelegd

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.021

    Standaard

    Wow, dus eigenlijk jij en een drummer? Nog een extra grote pet af. Ik heb een tijdje fry screams geprobeerd (niet zo heel lang) maar man man man wat viel dat tegen. Zo'n lage grunt (is dat dan weer false chord?) of growl lijkt me nog moeilijker. Respect, en een heel puike mix hoor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.244

    Standaard

    Thanks mannen! Kwam misschien wat reclame achtig over maar ben gewoon trots na jaren van line-up wissels en doorzetten. Alles komt eindelijk samen. Hele gelijkwaardige verhoudingen (persoonlijk en qua niveau muzikanten) sinds een jaar met de nieuwe bassist ook. Hopen dat dit zo blijft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top