Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard With a little help-Mad Dogs & Englishmen

    Ik ben een half jaartje geleden gevraagd voor een project om aan te sluiten als gitarist. Het project is opgezet door 3 vrienden en muziekliefhebbers die graag het live album Mad Dogs & Englishmen van Joe Cocker uit 1970 op de diverse podia wilden brengen. In hun enthousiasme hadden ze al optredens geregeld zonder dat er al een band was...
    Ze zijn een kudde muzikanten bijelkaar gaan zoeken en dachten dat met een aantal repetities het wel zou lukken. Dat liep even anders want op het gebied van gitaristen zijn er in totaal 5 man gekomen en 4 weer vertrokken. Zangeressen en zangers was ook een probleem. Van de 2 Joe's is er 1 weer gegaan....etc...
    Uiteindelijk hebben we een leuke groep van 15 man/vrouw bijelkaar weten te krijgen en houden. Logistiek is het niet eenvoudig om iedereen tegelijk bijelkaar te krijgen ivm repetities.
    Onderstaande kort filmpje is het resultaat na een half jaartje repeteren waarvan de laatste 2 zangeressen pas 2 weken voor deze opname zijn aangesloten.
    https://youtu.be/R7EgXxyUIjw?si=6itjOgvis0eckCNA

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.833

    Standaard

    Dit vind ik echt leuk; geweldig! Moet voor die hele club muzikanten ook leuk zijn, lijkt me. Ik denk dat jullie hier volle zalen mee gaan krijgen. Succes, ik hoop dat het slaagt!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.448

    Standaard

    Mocht wel graag luisteren naar Cocker. Eerste indruk is erg goed, zou hier wel naar toegaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dit vind ik echt leuk; geweldig! Moet voor die hele club muzikanten ook leuk zijn, lijkt me. Ik denk dat jullie hier volle zalen mee gaan krijgen. Succes, ik hoop dat het slaagt!
    Dit is inderdaad erg leuk om te doen! En dat is boven verwachting en meerdere mede muzikanten met mij. De meesten ( ik ook) kenden Cocker alleen van zijn hits zoals With a little help en You can leave your hat on etc. maar dit album was voor velen (nog) onbekend. Ik had al toegezegd om mee te doen en ben pas later de nummers echt gaan luisteren. Ik moet toegeven dat ik van veel nummers niet kapot was maar dat veranderde zeer snel toen we begonnen met repeteren. Ook omdat je de nummers moet gaan uitzoeken om de sfeer te pakken te krijgen. Dan kom je er ook achter dat mijn akkoorden kennis redelijk verwaarloosd is gebleven en weer eens op herhaling moest! Ondertussen zijn die oude nummers echt onder de huid gaan zitten. Nooit gedacht dat ik als (hard)rocker met een voorkeur voor Progrock/metal dit zo leuk zou (gaan) vinden!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Mocht wel graag luisteren naar Cocker. Eerste indruk is erg goed, zou hier wel naar toegaan.
    We hebben wel wat plannen maar nog niets concreet momenteel. Het is vooral lastig om zo'n grote groep te plaatsen. Eerst moeten we wat promotiemateriaal hebben. We hebben van ons optreden na bovenstaande 24 sporen opnames die nu gemixt worden. Klinken erg goed maar nog geen fatsoenlijke beelden erbij....
    Under construction dus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top