Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.699

    Standaard HNGD De smerigste Pearl Les Paul Custom ooit?

    Deze ranzige rakker op de kop getikt:







    Heb veel modelletjes gehad, maar een LP eigenlijk nog nooit. Heb denk ik nooit de juiste in mijn handen gehad.
    Deze keer maar een gokje gewaagd. Hij is flink verwaarloosd. Frets moeten worden gepolijst, nieuwe pots, hals is gortdroog, hij meurt en kan wel een poets en afstel beurtje gebruiken. Dit was mij wel bekend. Helaas blijkt hij ook een kleine scheur in de hals te hebben. Over de lengte van het fretboard. Zonder snaarspanning zit er wat speling in. Beetje een domper, want dit was mij niet verteld. Wellicht wil de verkoper nog wat tegemoet komen in de kosten.

    Maaar… onder al deze verwaarlozing zit wel een hele dikke Les Paul zeg. Frets en hardware zijn inmiddels gepolijst en heb er ff snaren opgelegd om hem te kunnen beoordelen. Eerste indruk: erg goed klinkende pickups, veel sustain, zeer degelijke hardware en zeer degelijk gebouwd. Heb hem nog niet gewogen, maar deze ga ik wel voelen in mn rug.

    Na flink poetsen en polijsten van frets en hardware:




    De scheur:

    Laatst gewijzigd door Riky; 17 mei 2024 om 20:46

  2. #2

    Standaard

    Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar dat blokje dat je gebruikt om onder de arm te zetten, waar kan je zoiets krijgen ???

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar dat blokje dat je gebruikt om onder de arm te zetten, waar kan je zoiets krijgen ???
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...caAnX7EALw_wcB

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.833

    Standaard

    Nice, very nice! Felicitades & happy playing!
    Wil je ook met ons delen welke aanslag deze vreugd op je bankrekening heeft gedaan? Heb geen idee hoe Pearl gitaren in de markt liggen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    Ik snap het niet zo goed. Wat bedoel met een "gokje", heb je een scheur van deze grootte pas ontdekt na de koop? Heb je hem ongezien gekocht? Met deze scheur is het een mooie voor de vuurkorf.
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik snap het niet zo goed. Wat bedoel met een "gokje", heb je een scheur van deze grootte pas ontdekt na de koop? Heb je hem ongezien gekocht? Met deze scheur is het een mooie voor de vuurkorf.
    Yep gekocht zonder te kijken. Verkoper hield een open veiling. Is een betrouwbare gast. Hij heeft al laten weten dat we er wel uit gaan komen en deze scheur is prima te fixen door iemand met verstand er van. Het is maar 2,5 fret en alleen onder de b en e snaar zeg maar. Had het alleen liever van te voren geweten. Ga vanmiddag even laten beoordelen wat de kosten ong. gaan zijn.

    @Fobo ja hoor. Heb er 275 voor betaald. Ook geen idee wat deze tweedehands doen. Zie wel wat op reverb maar dat vind ik geen maatstaf. Ben ook niet van plan hem snel te verkopen.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    Bedankt voor de reactie!

    Als zuinige Groninger. Beetje veel geld voor een beschadigde gitaar. Je hebt wel het "duurdere" model uit de jaren 70 lees ik op reddit maar deze gitaar heeft veel liefde en geld nodig om weer goed te klinken.
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    deze gitaar heeft veel liefde en geld nodig om weer goed te klinken.
    Geld nodig om goed te klinken ja?

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    Zelf repareren kan ik niet dus zou mij veel geld kosten (+nieuwe lak) en dan is het nog maar de vraag of hij op stemming blijft, een veel gehoord probleem bij dit model.

    Een auteur op internet zegt dat jouw model uit 1980 of 1981 is en made in Taiwan.
    https://www.tokaiforum.com/threads/m...s-pearl.27392/
    Crazy Eighties
    Vriendelijke groet,

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.668

    Standaard

    ik zou zeggen, als die scheur onder spanning niet erger wordt wat maakt het dan uit, het heeft de leeftijd en mag gezien worden toch?
    maar gefeliciteerd met je aankoop

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top