Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Nou, bedankt allemaal voor de veren in onze reet .

    En met de opbouwende kritiek van KW kan ik het ook wel eens zijn.
    Ik denk dat dat ietwat te vol blijven spelen mede komt omdat we het "live" hebben opgenomen en vrij rap afgemixt. We hebben zes nummers op één dag gedaan, wat al bruut genoeg was (vooral de blazers hadden het tegen het eind zwaar ). Allemaal in één studioruimte, wel met schotten, di's en dergelijke om bleed een béétje onder controle te houden, maar gewoon lekker alles samen erin gehakt totdat we een take goed genoeg vonden.

    Daarna bij mixen vooral gelet op een paar foutjes die echt té fout waren en op onderlinge verhouding. Niet zo zeer op de verdere productie. En dus ook niet of een partij (die bij opname gespeeld is met de gedachte dat het misschien de eindmix niet zou halen) gewoon weg kon en dergelijke.
    Ook waren er een paar nummers vrij nieuw, waaronder dit nummer. Dus daar hebben we zelf niet eens de tijd gehad/genomen om dat soort details vooraf al verder uit te werken.

    Hierna nog 5 nummers van deze opname. Ik denk dat dat het project daarna met deze band wel eens een echte productie zou kunnen worden. Gewoon 1 of 2 nummers vooraf tot op het micro-detail uitpluizen en dan flink studiotijd ervoor boeken en laagje voor laagje opbouwen. En dan proberen om nergens "goed genoeg" te denken... echt voor perfect gaan.
    Is ook een keer leuk om te doen.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.529

    Standaard

    Leuk is met afstand het meest gebruikte woord hier dus als eigenzinnige non conformist zeg ik dus super jofel!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.448

    Standaard

    Leuk hoor erg leuk. Brengt me terug in de jaren dat ik nog naar veel Engelse muziek luisterde. Vrolijke maar vooral leuke muziek.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Gewoon 1 of 2 nummers vooraf tot op het micro-detail uitpluizen en dan flink studiotijd ervoor boeken en laagje voor laagje opbouwen. En dan proberen om nergens "goed genoeg" te denken... echt voor perfect gaan.
    Is ook een keer leuk om te doen.
    Laagje voor laagje opbouwen... NOOO! Ik vermoed dat er vrijwel niet geïmproviseerd wordt (correct me if I'm wrong). Dan zou ik zoveel mogelijk live opnemen. Bleed draagt alleen maar bij aan een volle sound. Die wordt alleen vervelend als je geïmproviseerde solo's zou moeten overdoen. Als het kleine afwijkingen in een vaststaande partij zijn heb je er niet snel last van. Maar alles geïsoleerd opnemen kan makkelijk dun gaan klinken. En partij voor partij inspelen is ook een vak apart.

    En 6 nummers op één dag is meer dan goed! Petje af!

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Kijk, weer wat geleerd. Dat van dat mogelijk dunne had ik nog nooit gehoord.
    Ik had wel van horen zeggen dat een beetje bleed juist wel lekker kan zijn en nog meer zaken die ik verder niet zo heel erg heb onderzocht. Ik zal het eens met degene die onze opname deed (en hij beviel zeer: Chris, HollandSpoorStudios) overleggen hoe of wat hij dat soort zaken voor onze band eventueel ziet.

    Er wordt bij ons idd weinig geimproviseerd. Kleine afwijkingen.
    De gitaarsolo's waren idd het enige wat meer geimproviseerde... en we hadden zijn speakers al netjes in een kist weggemoffeld met mogelijke re-takes in het achterhoofd .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.013

    Standaard

    Echt totaal niet mee eens. Bleed is leuk als het er is en je het, in sommige gevallen, gecontrolleerd kunt toevoegen, op sommige passages, met flinke EQ en allerlei trucs. Maar op zo'n beetje ieder signal bleed van zo'n beetje alle andere instrumenten? Nee.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.013

    Standaard

    Mijn mening: live take in 1 ruimte leuk voor demo, leuk voor "live in the studio" versie van bestaand nummer als bonustrack, niet voor een strakke, profi, (near) perfect productie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top