Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11

    Standaard

    Okay goed om te weten, dank je Dennis.

  2. #12

    Standaard

    Thiez, ja ik wil er maar één maar ik dacht dat je de schakelaar knoppen zelf ook gescheiden moest houden om een hum lus tussen de twee amps te voorkomen.
    Maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit niet het geval is. Toch maar eens bestellen dan die onderdelen.
    Ik zie dat de switch 9 pootjes heeft en de jack sockets vier. Ik kan wel een gokje wagen maar weet je toevallig op welke manier ik de boel aan elkaar soldeer?
    Laatst gewijzigd door VincentZaalberg; 7 mei 2024 om 15:46

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Die switch zijn eigenlijk 3 switches in 1. Dus je houdt beide amps gescheiden.


    Je soldeert hem op deze manier, en de andere jackplug soldeer je op dezelfde manier aan de linker kant van de switch.


    Van de jack pak je de pootjes waar het lipje opgetilt wordt zodra je er een plug in steekt, dus de kant met de 'boogjes'.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Die switch zijn eigenlijk 3 switches in 1. Dus je houdt beide amps gescheiden.


    Je soldeert hem op deze manier, en de andere jackplug soldeer je op dezelfde manier aan de linker kant van de switch.


    Van de jack pak je de pootjes waar het lipje opgetilt wordt zodra je er een plug in steekt, dus de kant met de 'boogjes'.
    Okay dat had ik zelf niet gevonden. Te gek bedankt voor je hulp Thiez. Hiermee kan ik het in elkaar zetten!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VincentZaalberg Bekijk bericht
    Okay dat had ik zelf niet gevonden. Te gek bedankt voor je hulp Thiez. Hiermee kan ik het in elkaar zetten!
    Mooi. Dan weet je meer dan ik. Want waar ik precies begrijp wat je wil, snap ik niet helemaal hoe dat bovenstaande bouwtekeningetje dat gaat oplossen. (maar dat kan aan mij liggen).

    Wel ben ik van mening dat je 2 problemen hebt: Een switcher die schakelt tussen amp 1 en amp2, en een bromprobleem. Zelf zou ik die 2 uit elkaar trekken. Dus eerst zorgen dat je goed switcht: Als de ene amp geselecteerd is is de andere gemute en vice versa, en daarna de analyse waar je aardlus ontstaat en hoe je die verbreekt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wel ben ik van mening dat je 2 problemen hebt: Een switcher die schakelt tussen amp 1 en amp2, en een bromprobleem.
    Volgens mij ging het om het simultaan schakelen van de kanalen van twee versterkers, niet om het schakelen tussen twee kanalen.

    Het bromprobleem was er met de huidige switcher juist niet.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 mei 2024 om 08:54

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Volgens mij ging het om het simultaan schakelen van de kanalen van twee versterkers, niet om het schakelen tussen twee kanalen.

    Het bromprobleem was er met de huidige switcher juist niet.
    Klopt. Het gaat om een dual amp setup, dus twee amps tegelijkertijd in gebruik. Zonder kanaal switch is er geen brom dmv een Palmer signal splitter. Die amps wil ik dan vervolgens beiden simultaan van kanaal kunnen wisselen tussen clean/vervormd zonder brom te introduceren inderdaad.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.697

    Standaard

    Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar is een Lehle Little Dual of gewone dual niet de oplossing? Kost wel wat centen (zijn ook 2e hands wel in omloop), maar het is topspul en je heb nou niet echt kinderachtige amps

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Hij wil met 1 footswitch beide amps van clean naar drive switchen.

    De oplossing die ik gaf is een basic oplossing. Je kan ook heel je switching naar midi halen en alle vrijheid hebben met een midi controller.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De oplossing die ik gaf is een basic oplossing. Je kan ook heel je switching naar midi halen en alle vrijheid hebben met een midi controller.
    Voor de volledigheid, met de midi switchers is het wel/ook weer opletten geblazen; er zijn typen waarbij alle jacks geïsoleerd zijn tov elkaar, maar ook typen waar de grounds aan elkaar hangen. Die laatste wil je in dit geval niet, anders heb je veel geld uitgegeven om weer brom te introduceren, welke Thiez met een schakelaar van een paar euro had opgelost.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top