Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 44

Discussie: Tunings

  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Nieuwe plectrums vind ik dan weer niks. Ik hou van een afgesleten kant aan een plectrum.
    Ik ook, maar al die cirkelvormig worden dan gooi ik ze weg :-)

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.226

    Standaard

    Ik doe er wel iets langer dan een paar uur mee…




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Harder aanslaan en sneller spelen dan

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Probeer eens een Chickenpick daar speel ik mee, loeihard, zijn gemaakt van een of ander ceramisch materiaal. Niet goedkoop
    Snaren die ik gebruik op al mijn gitaren D'Addario EXL110 al jaren
    Ik vond ze niet prettig spelen, maar ze zijn idd goed slijtvast .
    Nu meestal dunlop stubby 3mm. Slijten wel, kwestie van grote hoeveelheden inslaan.

    Qua stemmingen gooi ik over het algemeen een of hooguit twee snaren even omlaag. Voor een simpel slide-riffje oid. Vaak alleen A->G, evt de hoge E->D. Ik heb niet het idee dat mijn gitaar het onprettig vindt of ervan slijt. Alleen vooral als het om 2 snaren gaat, moet ik live toch wat meer tijd pakken als ik een git met tremolo beet heb, maar dat heeft niet zo veel met de hals te maken .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Qua stemmingen gooi ik over het algemeen een of hooguit twee snaren even omlaag. Voor een simpel slide-riffje oid. Vaak alleen A->G, evt de hoge E->D. Ik heb niet het idee dat mijn gitaar het onprettig vindt of ervan slijt.
    Daar komt het bij mij ook wel op neer.
    Ik heb een aardige verzameling pics, nagenoeg allemaal het hetzelfde merk en maat, in een ver verleden met een paar tussenpozen gekocht. Heb nooit naar de maat gekeken maar pakte er altijd een tussen duim en wijsvinger en voelde vervolgens met de ringvinger de dikte en hard-/zachtheid. Indien goed bevonden nam ik er zo’n 15 á 20 van per keer. Ze zijn bijna allemaal versleten maar ik gebruik ze nog steeds; om de een of andere reden komt het er niet van om nieuwe te kopen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ze zijn bijna allemaal versleten maar ik gebruik ze nog steeds; om de een of andere reden komt het er niet van om nieuwe te kopen.
    Ja stom is dat...
    Ik heb denk ooit wat plectrums gekocht toen ik begon met elektrisch gitaar rond mijn 16e ofzo. Nog ergens voordat ik mijn rijbewijs heb gehad, dus minimaal 20 jaar terug, een Ibanez RGR570 gekocht en in de koffer zat een zakje met een stuk of 20 plectrums. Met wat ik had plus die nieuwe heb ik letterlijk tot een week of wat terug mee gedaan en toen besloten dat het toch écht een keer tijd was voor nieuwe en eigenlijk blind dezelfde besteld. Die foto had ik toevallig gemaakt vanwege het toch wel vrij grote verschil.

    Bij mijn akoestische gitaar zit ook al tig jaar hetzelfde plectrum tussen de snaren die er ook al jaren opzitten. Het setje dat ik alweer een hele tijd terug heb gekocht ter vervangen en ik nonchalant op mijn bureau op zolder heb geslingerd kwam ik laatst, helemaal verkleurd, tegen. Met de snaren er nog in.

    Nee, de gitaarboer wordt niet rijk van mij geloof ik...

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.494

    Standaard

    Ik vervang vaker snaren dan plectra (5-6 plectra per jaar, 10-15 setjes snaren per jaar).

    Ik ben ze zelden kwijt, dat scheelt wel.

    Ik heb heel lang Dunlop gator grip 2mm gebruikt, en nu alweer een tijdje Tortex TIII 1,5mm.
    Ze slijten ook echt wel, maar daar heb ik met het huis tuin en keuken ragwerk geen last van.
    Bij tremoleren of arpeggio's wordt het dan lastig, en dan pak ik daar een nieuwe voor.

    Verreweg het fijnste en meest slijtvaste plectrum dat ik heb is een Dugain plectrum van hematiet. Maar ook dat slijt (minimaal), en geeft een ijzerhoudende "stof", en dat wordt uiteindelijk dus toch een zooi op/rond je elementen dus dat is het ook niet.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Probeer eens een Chickenpick daar speel ik mee, loeihard, zijn gemaakt van een of ander ceramisch materiaal. Niet goedkoop
    Snaren die ik gebruik op al mijn gitaren D'Addario EXL110 al jaren
    Daar heb ik er ook nog wat van liggen. Bij mij sleten ze nog vrij snel vond ik. Ik speelde in die periode ook wel veel, maar die vond ik niet ‘fijn’ afslijten. Kon er steeds minder precies mee spelen. De hoeken worden rond er glad als ze slijten. Dat vind ik niks.

    Na jaren van experimenteren met vooral dikkere plectrums ben ik weer terug bij mijn eerste plectrum, een fender medium. Heb er iig een mooie la vol plectrums

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.013

    Standaard

    Het kan ook komen door mijn gebrek aan techniek, maar bij 'shredden' dus zeg maar moeilijker spel, snel enzo, heb ik die puntigheid echt heel hard nodig. Voor gewone pop en rock etc maakt t me weinig uit. Behalve dat ik de puntigheid wel ietsjes meer attack vind hebben en daardoor iets beter vind klinken, maar voor mijn spel is t niet zo essentieel als bij shredden. Anyway. Ik heb dit topic mooi gekaapt voor een discussie over plectrums haha sorry

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.013

    Standaard

    Ik heb al best een tijd een gitaar in Bb standaard, maar heb er eigenlijk nooit veel op gespeeld. Het speelt anders, voelt anders, klinkt anders. Ik kon er eigenlijk niet mee overweg. Pas sinds paar maanden, en eigenlijk pas echt laatste week heb ik t idee dat ik er wel iets mee ga kunnen, Zo klinkt t vooralsnog:

    https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14758959
    Laatst gewijzigd door Fusion; 4 april 2024 om 16:46

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top