Mijn Suhr met de langere headstock en zonder string tees overigens wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nieeeeeet![]()
Bij mijn MM's inderdaad een kortere headstock.
Geen staggered tuners.
Maar wel dat de lage E een paar mm dichter bij de topkam zit, dat scheelt ook in hoek.
En wat misschien nog wel meer scheelt is dat de headstock nogal wat millimeters "dieper" ligt (vanaf topkam gezien) dan bij twee willekeurige (niet Fender) strats die ik hier heb staan.
Mijn strat plus destijds, laat 80, begin 90, lag de headstock ook wat verzonken. Dat met locking tuners is zo ongeveer de meest stemvaste gitaar die ik ooit gehad heb.
Die tweede stringguide is volgens mij alleen nodig bij die fenders die die zo’n ontzettend dunne fineer achtig rondgebogen toets hebben.
Ik heb twee Luke's en een Suhr en die zijn beide enorm stemvast. Pakte die Suhr dinsdag na een week of 7 uit de tas om weer eens te repeteren en dat ding stond nog behoorlijk goed.
Die LP is een heel ander verhaal. Zelfs met locking tuners en het uitvijlen van de topkam... Ook ongelooflijk hoe dat ding reageert op temperatuur. Geen idee wat de invloed is van alles wat er na de topkam gebeurt.
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met dat ding door het gebrek aan stemvastheid en ergonomie maar na de vorige keer durf ik het geen ontwerpfout meer te noemen![]()
Favorieten/bladwijzers