Princeton reverb met een celestion speaker met een hoge db sens. De cleans van die BF amps vind je niet snel in iets anders.
Princeton reverb met een celestion speaker met een hoge db sens. De cleans van die BF amps vind je niet snel in iets anders.
Zeker, die sound is hard to beat.
Dan gooi ik de Matchless Lightning erbij, als pindakaas & hagelslag.
Ik heb een heule lange zoektocht naar de ultieme cleame amp 1x12 buizen gedaan. Lang bij de Hook R40 gehangen maar uiteindelijk bij Meyer amps een clean buizenamp 1x12 40 watt laten bouwen. Die heb ik denk ik nu een jaar of 8 en nooit meer naar een andere amp gekeken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Kan je niet kiezen voor een gitaar met een lagere output ?
Lagere output doe ik doorgaans met de volumeknop, een andere gitaar lijkt mij enigszins excessief.
Maar het communicerende vaten, wat je bij het 1 eraf haalt moet je bij het andere erbij doen om het eindtotaal hetzelfde te houden.
Als je iets wil wat er op lijkt en een oneindige clean headroom wil dan kan je ook een naar Bulgera v55 kijken de amp blijft clean tot bijna vol open. Is ook niet duur en voor de prijs zeker een goede amp.
Ik weet niet waar je grenzen liggen maar ik heb een aardige straatje versterkers staan hoor. Van simpele transistor bakjes tot een twinreverb of bassman. Je mag ze allemaal uitproberen en in jouw bijzijn wil ik ze ook open maken om de staat te bekijken zodat je geen troep koopt. Op mp gebeurt dat nog wel eens. Ik doe (nog) geen moeite om te verkopen want handel is niet mijn ding.
Favorieten/bladwijzers