Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 48

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Kennelijk relatief lage output van de mic icm een lagere gain van de ingebouwde preamp.

Zoals ik hierboven al schreef:
    “ Bijv de Scarlett heeft voor mics een gain van 56 dB, en bijv een SSL2 heeft een mic gain van 62 dB”.

Ik zou dan eerder de 212 terugbrengen en een andere interface kiezen ipv de hele boel optiogen met allerlei peripherals om een basisprobleem op te lossen…
    bedoel hele volksstammen nemen op met zo'n scarllettte en zo'n nta 1 zonder problemen
    in principe niks mis met die combi
    vind maar raar hoe die gasten van bax dit opgelost hebben
    Handtekening wijzigen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    bedoel hele volksstammen nemen op met zo'n scarllettte en zo'n nta 1 zonder problemen
    in principe niks mis met die combi
    vind maar raar hoe die gasten van bax dit opgelost hebben
    ja, als dat spul bij Bax vandaan komt zou ik het omruilen, in plaats van nog meer geld aan peripherals uit te geven als workaround of oplossing”.
    maar het zijn goede verkopers blijkbaar…
    Laatst gewijzigd door MarkS; 12 augustus 2023 om 21:17

Senior Member

Standaard

Die mic met die interface zou het gewoon moeten doen.

Extra rommel verhelpt het probleem niet. Daar is dat spul ook niet voor bedoeld. Ze smeren je iets aan omdat het kan en omdat ze het zelf ook niet weten.

Bij muziekwinkels werken tegenwoordig verkopers, dat is in de meeste gevallen ook het enige wat ze kunnen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik heb een Scarlett 212 Gen 3 en als het goed is komt 1 dezer dagen een Rode NT1 binnen…
    Laatst gewijzigd door MarkS; 13 augustus 2023 om 23:34

Standaard

Als die andere tracks hard staan, kan monitoring van je stem misschien te zacht lijken.

Standaard

Een fethead wordt doorgaans gebruikt voor een SM7B, die bekend staat om zijn lage output. Deze heeft een sensitivity van -59 dB. De NT1A heeft een sensitivity van -32 dB.

Ik denk dus dat er iets anders aan de hand is. Of een defecte NT1A, of je doet iets fout in de software.

Stom inderdaad dat Bax je meer spullen laat kopen in plaats van het probleem op te lossen.

Senior Member

Standaard

Vast ten overvloede...

Maar in de comments staat het tevens vol met soortgelijke issues...

Laatst gewijzigd door MarkS; 14 augustus 2023 om 20:36

Standaard

Ik moet zeggen dat de koptelefoonversterker wel helpt, in die zin dat ik mezelf goed hoor. Verder vond ik een gratis basis preset voor zang die ik nu aan heb staan. Als ik dan zing over een losse gitaartrack klinkt het redelijk uitgebalanceerd. Ik heb de gain nu halverwege staan en zing relatief dichtbij de microfoon (en neem wat meer afstand wanneer ik uithaal o.i.d. De Fethead ga ik terugsturen, is inderdaad onzin achteraf gezien.

Het internet staat inderdaad vol met vragen en video’s over het (invoer)volume van zowel de scarlett en de mic. Jammer dat ik in al mijn enthousiasme zo snel de dozen heb weggegooid voordat ik merkte dat het volume niet ok was :’)

Senior Member

Standaard

Ok, mijn NT1A is binnen.

Kabel in Scarlett, phantom aan, dan mic aansluiten.
    In Garageband een mic/audio recording track aangemaakt. Mic in de juiste richting ("dot” aan voorzijde) en houd de mic verticaal (niet zoals een SM58 ). Gain op de 212 op 13.00. Plop filter scheelt een hoop merkte ik meteen qua "oversturing"

8 maten geteld door de mic. Klinkt prima. Om jouw klacht te bekijken aangaande te zachte mic signaal tov de andere tracks, heb ik een standaard drumtrack toegevoegd die automatisch mee speelt. Mic sound ligt prima tussen/net bovenuit de drums.

Er is dus echt iets mis met jouw mic denk ik.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 16 augustus 2023 om 00:25

Senior Member

Standaard

Doe je direct monitoring?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten