Meestal zullen ze erbij vertellen dat het wel/niet geEQd is, en meestal is dat het niet. Als er al daarna nog gemasterd wordt, is het niet meer dan wat compressie/limiting.

Ik vind eigenlijk de meeste video's die ik heb bestudeerd altijd eerlijk en leerzaam (ik heb een Line6 Helix). Je ziet dan echt effect voor effect toegevoegd worden, getweaked worden etc. Het begint wel bij een goede gitaar met goede elementen en een goede plectrumhand! En uiteraard een goede interface maar bestaan er nog wel slechte dan tegenwoordig?