Beste gitaristen,
De fender deluxe reverb 65, erg mooie cleans met voldoende headroom. Genoeg power voor live gigs.
Zijn er alternatieven, met 1 x 12 inch, die ook mooie cleans hebben met veel headroom?
Ik hoor het graag!
Grt.
Beste gitaristen,
De fender deluxe reverb 65, erg mooie cleans met voldoende headroom. Genoeg power voor live gigs.
Zijn er alternatieven, met 1 x 12 inch, die ook mooie cleans hebben met veel headroom?
Ik hoor het graag!
Grt.
Ow ja, versterkers zonder snelle breakup
Die kleine 6v6 F amps hebben op zich een snelle breakup, vanaf standje 4 begint het te rafelen en compressen maar een en ander ook afhankelijk van de speaker.
Bovendien vind ik die growl juist het sterke punt van die 6v6 amps, als je headroom clean zoekt dan denk ik aan bijvoorbeeld Boss en Roland amps
Hughes&Kettner Statesman EL84 Quad 112 combo 40 watt. Veel headroom clean, fijn gain kanaal, mooie reverb. Helaas niet meer nieuw te krijgen maar serieuzere versterkers dan de huidige Tubemeister range. Of de 6L6 versie 212 combo 60 watt. Ook de EL34 50 watt head.
Nou ben ik niet bekend met die H&K maar net als 6V6-en, zoals Pepe al aangeeft, associeer ik EL84's ook niet met veel headroom.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Ik zou sowieso voor clean headroom het eerder zoeken bij een dedicated clean channel tranny amp dan bij de 1 channel full tube counterpart, wat de Deluxe Reverb is.
Ligt natuurlijk ook aan het design van het circuit want transistors kan je desgewenst ook net zo makkelijk over zijn nek krijgen.
De ultieme cleane amp is natuurlijk de Roland Jazz-Chorus (JC) serie.
Die is er alleen niet in een 1x12 uitvoering, de JC-40 is 2x10.
"In God we trust, all others pay cash."
Een beetje knutselaar moet daar toch wel een 1x12 van kunnen maken?
Tsja, Even terug dus naar de basis van de TS. Headroom, genoeg power voor gigs, clean, 1x12 dus.
Ik denk aan een goeie ouwe Sessionette 75. Kosten geen drol, voeldoen aan bovenstaande eisen.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Favorieten/bladwijzers