Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 79
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Je verwart gelijk hebben met arrogantie, ik ben niet arrogant dat zie je verkeerd zoals net als je het verschil tussen BB king en Joe Bonamassa ook verkeerd ziet. Dat kun je objectief beoordelen mits je er voor open staat natuurlijk. Er zijn ook mensen die zeggen dat de aarde plat is, dat wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben, en dat iemand die dat corrigeer arrogant is , nee die heeft dan gewoon gelijk
    Je kunt ook gelijk hebben en toch arrogant zijn, het een sluit het ander niet uit.

Wat betreft de volstrekt onzinnige discusie: het verschil met het voorbeeld van de platte/ronde aarde is dat het een meetbaar is en het andere niet.

Hoe goed een gitarist is blijft subjectief. Geef er maar eens een sluitende, voor iedereen geldende definitie van. En zo kan het oordeel daarover ook heel erg uiteenlopen zonder dat er iemand absoluut gelijk of ongelijk heeft.

Voor de en gaat het erom of hij/zij geraakt wordt, de ander let meer op technische of compositorische kwaliteiten. En dat is prima, zolang men elkaar daarin niet de maat neemt. En op mij maak je inderdaad een erg boze en gefrustreerde indruk. Nog geneukt de laatste tijd? 😇

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Je kunt ook gelijk hebben en toch arrogant zijn, het een sluit het ander niet uit.

Wat betreft de volstrekt onzinnige discusie: het verschil met het voorbeeld van de platte/ronde aarde is dat het een meetbaar is en het andere niet.

Hoe goed een gitarist is blijft subjectief. Geef er maar eens een sluitende, voor iedereen geldende definitie van. En zo kan het oordeel daarover ook heel erg uiteenlopen zonder dat er iemand absoluut gelijk of ongelijk heeft.

Voor de en gaat het erom of hij/zij geraakt wordt, de ander let meer op technische of compositorische kwaliteiten. En dat is prima, zolang men elkaar daarin niet de maat neemt. En op mij maak je inderdaad een erg boze en gefrustreerde indruk. Nog geneukt de laatste tijd? 

Zoals met zo veel dingen is subjectief inderdaad een dingetje, maar feit blijft dat wanneer je op een gitaristen forum, waar ik er even voor het gemak vanuit gaat dat we allemaal gitaar spelen, en weten hoe moeilijk het is, sommige dingen wel degelijk te meten zijn.
    Steve Vai is een betere gitarist dan Guus Meeuwis, ( beide spelen gitaar ) zeker als je dat aan honderd andere gitaristen vraagt.
    Vraag je het aan honderd huisvrouwen die het verschil tussen een gitaar en bezem niet weten krijg je een heel andere uitslag.
    En om dan te zeggen dat de beste gitarist iets subjectief is wordt dan gewoon onzin, kom op laten we eerlijk zijn

Ik ga een klein stapje verder en vind dat JB een veel betere gitarist is dan BB, en dat laat ik nog even met die filmpjes horen.
    Om er dan vervolgens smaak of subjectiviteit bij te halen, doet verder niet terzake,
    Op de manier zoals jij het omschrijf kun je nergens meer goed , slecht of slechter aanplakken.
    De beste voetballer b.v. elk jaar wordt er één gekozen, maar wel door voetballers en niet door huisvrouwtjes, want anders won er elk jaar een Italiaan.
    Verder wordt er nog zat geneukt
    Elk jaar in de beste gitarist ter wereld verkiezing komen altijd Jimi Hendrix , Eric Clapton enz te voorschijn, maar die horen al heel lang niet meer in de top 100 thuis, we zijn 50 jaar verder, gitaristen zijn geëvolueerd, en in elk dorp, stad vind je gitaristen beter dan hen.

Senior Member

Standaard

Ok, ik geef het op. Veel plezier ermee, ik ga lekker eten. Vrij simpel maar toch lekker.

Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Het zal allemaal maar als Steve lukather blues speelt dan zit ik daar met kromme tenen naar te luister. Echt waardeloze blues gitarist.
    Natuurlijk is hij een veel betere gitarist dan bijna wie dan ook maar zijn blues vind ik niet te pruimen. Het heeft allemaal met smaak te maken. De "beste" bestaat niet, het heeft toch met de luisteraar te maken, raakt het je of niet. We hebben het over muziek en de beste maakt niet per definitie de mooiste muziek.
    Steve Vai is uiteraard technisch veel beter dan BB King en hoe ik de man ook waardeer, Vai zijn geluid en muziek vind ik verschrikkelijk. BB King luister ik al meer dan 35 jaar naar en kan er nog steeds van genieten. Een jonge BB King was een van de grootste muzikanten in de blues.

Senior Member

Standaard

Laatst gewijzigd door Pepe; 17 juni 2023 om 19:10

Senior Member

Standaard

Smaak is subjectief, techniek is objectief (en nee dat is niet alleen maar snel spelen), techniek waarderen is ook weer subjectief. Na al die jaren gitaarspelen en op dit en andere fora rondhangen zouden jullie toch beter moeten weten Je vindt iets moois of goed, of niet

Senior Member

Standaard

Je hebt volledig gelijk, dit is een zinloze discussie en ik ga er toch nog op in, my bad.

Senior Member

Standaard

Die Joe Bonamassa is best aardig om te horen trouwens, BB ook. Maar blues zal toch nooit echt n grote liefde worden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Je verwart gelijk hebben met arrogantie, ik ben niet arrogant dat zie je verkeerd zoals net als je het verschil tussen BB king en Joe Bonamassa ook verkeerd ziet. Dat kun je objectief beoordelen mits je er voor open staat natuurlijk. Er zijn ook mensen die zeggen dat de aarde plat is, dat wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben, en dat iemand die dat corrigeer arrogant is , nee die heeft dan gewoon gelijk
    Ja, JB is inderdaad technisch zeker de betere gitarist. Nou en? Moet je nou zo boos doen om je punt te maken of je gelijk te halen? Waarom? Je probeert op een arrogante manier je gelijk te halen. En dan is gelijk hebben een bijzaak.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Dus.....de aarde is NIET plat?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten