Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Leuke plugin om te zien. Hij lijkt me in eerste instantie wel erg high-gain georiënteerd. Om dan te stellen dat het een Quad Cortex killer is, gaat wel ver. Een hardware apparaat is gewoon duurder in aanschaf vanwege de extra componenten (I/O, switches) en de bedieningsinterface.
Ik heb thuis de Soldano en de Tone Imperial plugin van QC en die zijn echt behoorlijk goed. Ook op de Mannheim musikmesse heb ik de Neural DSP Quad Cortex hardware zelf uitgeprobeerd en mijn conclusie was destijds dat deze ook best goed klinkt over headphones.
De prijs van een gemiddelde software plugin in de aanbieding ligt meestal tussen de 50 en 100 Euro en dat is redelijk gezien het feit dat men de software heeft moeten ontwikkelen. En bijna alle leveranciers (IK multimedia, Overloud etc.) zijn momenteel bezig met machine learning AI methodes om elke sound goedkoper na te kunnen bootsen. Nadeel hiervan is wel dat het meestal een snapshot is van een instelling. Daarom zie je vaak meerdere profiles van een amp, gemeten onder verschillende condities.
Doet overigens niets af aan het feit dat een free plugin iets is om te koesteren ;-)
Laatst gewijzigd door tnijland; 22 maart 2023 om 02:07
Nou ja killer is wat overdreven, maar qua capture is ie blijkbaar toch beter. Maar then again, misschien heeft de QC wel bij gecapturede amps instellingen als drive etc. Ik vind een amp zonder drive niet te doen, maar nogmaals ik kreeg met één van de captures echt een hele goede sound. Maar eigenlijk is dit natuurlijk toeval, want andere gitaar met andere pickups en andere speeltechniek etc. Als zo'n capture nou bjv tussen drive 0 en 5 en 10 kan extrapoleren/modelleren straks, dan is t nog wat. Maar vooralsnog is dit voor freeware echt een hele dikke plugin. En dat veel high gain boys erg van de tech zijn en hierop springen klopt, maar ik denk eerder dat deze plugin juist voor clean heel goed werkt
Favorieten/bladwijzers