Nee uiteraard maar zo'n veilinghuis pakt gewoon bijna eenvijfde van de prijs zonder veel inspanning. Voor Keymusic zal het niets uitmaken. Ik neem aan dat de (Belgische) fiscus de grootste preferente schuldeiser is en er voor de rest hoe dan ook niets overblijft.
Uiteraard is dit terug te leiden naar de naïeve consument, maar als de kosten helder gepresenteerd zouden worden, verwacht ik toch een ander beeld.
Je zou maar een rekening krijgen voor zo'n budget Squire of Gretsch voor 1.2 x de nieuwprijs. Ben je wel direct genezen met je GAS.
Er staat een bied bedrag en er onder veilingkosten 9% deze worden bij het laats te bod toegevoegd ik vind dat toch redelijk overzichtelijk er kunnen nog wel verzendkosten bij komen. voor het gemak reken ik met 10% en dan haak je al snel af als je een beetje prijsbewust bent voor ik ga bieden kijk ik eerst wat is ergens de laagste prijs en wil ik het daarvoor en soms gsa je dan toch de mist in omdat je gewoon niet goed hebt gekeken of geïnformeerd.
Je betaal ook nog BTW over het eindbod. En je moet inderdaad prijsbewust zijn. Voor een koopje hoef je in beginsel niet naar Catawiki; daar heb je Marktplaats voor. Grofweg gezegd: op Catawiki zoek je iets specifieks (bijvoorbeeld iets zeldzaams en/of met verzamelwaarde), en Marktplaats is gewoon een eh... digitale markt.
“U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
Van Kooten & De Bie
https://www.demorgen.be/nieuws/een-fender-gitaar-aan-10-procent-van-de-normale-verkoopprijs-stuntveiling-van-keymusic-stock-blijkt-grote-teleurstelling~bc927dcec/
Wel een aardig artikel over het faillissement en de veiling.
Ok leuk artikel. De grote shakeout is natuurlijk in de credietcrisis geweest, de meeste kleine zaken zijn allang weg. In Leeuwarden(FRL) heb je helemaal geen muziekwinkel meer.
Anderzijds. Net in een winkel geweest. Voor dik 50 euro afgerekend, snaren en tuner. Ik even de winkel door. Haal ik een Cort gitaar van 400 euro uit het rek. " Wilt U niet zomaar een gitaar pakken meneer? Nou moet ik hem weer poetsen."
![]()
Dat laatste dus. In veel zelfstandige muziekwinkels waar ik vroeger soms kwam werkte toch vaak best rare vogels die vaak helemaal niet zo klantvriendelijk en servicegericht waren. In sommige overgebleven zaken is dat nog steeds zo.
Aan de andere kant ken ik ook eigenaren die er gek van werden dat er dan ineens een clubje binnen kwam die links en rechts dingen van muren haalden en van alles in versterkers gingen proppen,
op 1 staat je jas met rits aanhouden, op 2 een gitaar verkeerd weer ophangen, op 3 iets vragen en dan door het antwoord heen spelen.
Ik geloof niet dat ik een andere groep consumenten ken die zo vanzelfsprekend vindt dat de klant koning is.
Favorieten/bladwijzers