-
1 februari 2023, 07:02
Nou ja kan ik ging vroeger tientallen keren per jaar naar optredens, zat zelf in bandjes en hoorde dus wat er in oefenruimtes gebeurde etc. Ik ben nu helemaal uit de scene. Ik kan dus niet onderschrijven of tegenspreken wat je zegt. Maar om een beetje dwars te zijn, ik hoor liever een goede tribute band dan de zoveelste beginnerband met eigen materiaal dat zuigt, onstrak gespeeld wordt etc. Ik ben niet helemaal overtuigs van t feit dat de echt goede muzikanten in tribute bands gaan spelen in plaats van hun eigen materiaal schrijven en optredens regelen. Ik ken een paar muzikanten in bands van nu, hele, hele goede muzikanten, en ja qua optredens is t niet meer wat t ooit was, maar ze hebben wel veel hits op de medai en wel degelijk optredens En ik word nog af en toe aangenaam verrast door 'on-Nederlands goede bands' (I know) op de radio die zijn opgepakt etc.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, en ik zou zelf ook veel liever eigen materiaal spelen met een paar goede muzikanten, zeker, maar of de meeste goede muzikanten van NL nu door t publiek min of meer gedwongen worden in tribute bands te spelen? Ik weet t niet hoor... Misschien is er wel een beetje een verschuiving omdat de muziekwereld nu wereldwijd is en je dus alleen t allerbeste van de hele wereld te horen krijgt, en je dus niet zomaar de lokale middle of the road bands leuk vindt?
Sorry voor t lange verhaal lol
Regels voor berichten