Die KZ oortjes zijn maar matig naar mijn mening; ze kleuren het geluid teveel waardoor de gitaar anders gaat klinken. Ze werden gehypet op fora/Facebook maar dat is niet terecht vind ik. Ze zijn leuk om een muziekje mee te luisteren op je telefoon maar ze leggen het af tegen 'echte' inears.
Met Westone of andere inears gemaakt voor het podium, heb je een neutraler geluidsbeeld en analytisch zodat je beter kunt horen wat er gebeurt in de band. Ik zit net als Da Vinci met een tinnitus (waarschijnlijk opgelopen in mijn pre-inears tijd) en hecht ook waarde aan een zo hoog mogelijke isolatie van podiumgeluid. Echt irritant is het als de subs van de PA op of onder het podium liggen. Dan krijg je via de microfoon en botgeleiding een partij herrie mee die je niet goed kunt buitensluiten. Ik snap dan ook niet waarom je voor die "ambient vents" zou kiezen. Daarmee verlies je flink wat geluidsisolatie en je kunt beter een microfoon naar het publiek richten en die naar smaak in je inearmix zetten, als je hen zo nodig moet horen

Overigens had ik met universele Westone's met Comply schuimdopjes een betere isolatie dan met de acryl aangemeten oortjes. Ik ga binnenkort weer voor nieuwe op maat gemaakte Westone ES30's omdat mijn huidige nu niet meer goed afsluiten; je gehoorgang blijft veranderen en dat betekent dat je 1 keer in de 5 á 7 jaar voor nieuwe oortjes moet. Je schrijft ze dus volledig af in die tijd, want ze zijn onverkoopbaar. Ondanks dat zijn ze het geld waard. Ultimate Ears trouwens ook. Met de Nederlandse aanbieders die hun eigen modellen voeren zoals Cinepaq, Ear4U etc. heb ik geen ervaring. Jammer genoeg is uitproberen nogal lastig. Een luistersessie is niet representatief voor een live optreden.