-
20 oktober 2022, 19:23
Hallo RB-1
Schallers omdat een collega luthier met kennis van zaken me deze aanraadde. Ik moet in deze afgaan op advies van anderen wegens zelf niet thuis in de banjo wereld.
Sustain: uiteraard hebben goede banjo's sustain maar het percussieve is nu eenmaal erg belangrijk bij banjo's en een te veel aan sustain gaat dan zeker in de weg zitten. Ik spreek hier dan ook over wat onder gitaristen als sustain wordt verstaan, met name de lengte van een noot nadat ie is aangeslagen. Maar sustain betekent ook inhoeverre het hele acoustische geheel van het instrument meespeelt in de klankkleur, en in dat opzicht is sustain voor elk instrument belangrijk, ook voor banjo's.
Klank van haar acoustisch versterkte banjo's, tja youtube, gsm filmpjes enz, mss niet echt een referentie. Ik veronderstel als je vaak samen met Carl Jackson in the Old Opry speelt, dat die mensen wel weten hoe een banjo moet moet uitversterkt worden. Anderzijds, vader Glen, de absolute wereldgitarist dat hij was, speelde - voor mij volstrekt onbegrijpelijk - op Ovation gitaren en klonk dan ook altijd slecht imho 
en terzijde: ik had als referentie een Gold Tone banjo in leen, mooi instrument maar dus wel 8 kg... wel luid ja.
Laatst gewijzigd door barno; 20 oktober 2022 om 19:28
Regels voor berichten