Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 142
    Senior Member

Standaard

Ah, bedankt!
    Even snel gekeken, wel iets duurder (via bijvoorbeeld banzaimusic), maar zo vaak hoef je ze niet te vervangen. Zal het eens proberen als ik weer wat nodig heb.

Standaard

Ik heb destijds ook gekeken naar die MEC voor m’n traditional. Kan me nog heugen dat ze geen longshaft hadden.
    De pots zitten overigens op een plaat gemonteerd. Wel handig om te sloderen, wel kut om af te stellen.
    Ik heb er nu Mojotone vintage taper erin gesleuteld. Lopen super soepel. Is gewoon CTS, maar ze claimen een betere kealiteit. Huhuuuu.
    Wat ik wel heel fijn vindt is de mix lin en log. Werkt goed voor mij.

Senior Member

Standaard

Ik heb op mijn 2018 LP traditional de brug potmeter moeten vervangen. Vervangen voor een "CTS USA CTS500-B60 500K lineaire potmeter (long shaft)" want kon de originele niet meer dicht draaien. Nwe doet 't best, maar d'r zit verschil in soepelheid in opendraaien. Gaat langzaam beter gelukkig.

Senior Member

Standaard

Ik heb gisteren de traditional gehaald ziet er als nieuw uit en mooi geluid. de papieren ziten er bij maar mijn engels is niet zo best nu ben ik op zoek naar een handleiding voor de robottuners op mijn vraag kun je de snaren ook met de hand stemmen zei hij beter van niet om zelf aan de knoppen te draaien maar hoe doe je dat dan met nieuwe snaren opzetten.

Senior Member

Standaard

Sorry wel in het Engels, maar aanschouwelijk.... een filmpje hoe het moet!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Sorry wel in het Engels, maar aanschouwelijk.... een filmpje hoe het moet!!!

Dank je wel ik heb inmiddels ook een PDF via de verkoper gekregen en dat filmpje helpt ook maar het had ook in Spaans kunnen zijn want een hoop is voor mij abacadabra en bij die snaren plaatsen zit steeds zijn hand of vinger er plaatselijk voor dus dan zie je nog niet helemaal hoe je die bevestigd. maar zal wel goed komen hoop ik er zitten nieuwe snaren op en hij is nu (nog) goed gestemd.

Senior Member

Standaard

De Nederlandse ondertiteling van dat filmpje is redelijk goed Han.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Ik heb de robotuners een maand op mijn gitaar gehad.Reden?Werkt niet naar behoren.
    Probleem is dat als je stemt,de hals naar voren wordt gehouden,anders zie je het niet.Hou je hierna de hals in speelpositie,dan is de stemming iets veranderd.Niet veel maar voor mij irritant.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Het maakt absoluut wel uit; stof komt via die schacht de pot in
    Poneerde hij als een waarheid als een koei.
    Verzin je dit zelf, heb je het van een 1 of andere Amerikaanse gitaargoeroe die ook maar iets roept en gewend is éénoog in het land der blinden uit te hangen of kun je het écht onderbouwen?
    Sloop eens een pot uit elkaar. Mag je me daarna vertellen hoe er stof door een minimale en met een dikke lubricant gevulde spleet zou moeten komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    en die wafer en loper zijn tegenwoordig minder solide dan vroeger.
    Volgende statement zonder enige verdere vorm van onderbouwing.
    Definieer "vroeger", definieer minder solide en leg eens goed uit waar die verschillen dan in moeten zitten en wat er in de afgelopen jaren zo verschrikkelijk veranderd is bij de fabrikanten van pots. Ik heb hier pots voorbij zien komen die een reputatie hadden "heel goed" te zijn (en van "vroeger"!!) die kraakten als een malle en post die "heel goedkoop en heel slecht" zouden zijn die in 40-50 jaar nog geen kraakje hebben gegeven. Stof was eigenlijk nooit een issue.

Zeker in gesloten ruimtes zoals de door Plant aangegeven cavity zal stof echt niet snel de boosdoener zijn. Zaken als oxidatie en uitdroging van de lubricant op de taper van je pot wel.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Zeker in gesloten ruimtes zoals de door Plant aangegeven cavity zal stof echt niet snel de boosdoener zijn. Zaken als oxidatie en uitdroging van de lubricant op de taper van je pot wel.
    Exact daarom altijd je pots op je gitaar na gebruik op 0 draaien. Als ze oxideren, dan is het op dat punt en heb je er het minste last van.

Over MEC pots. Klopt, fijn verloop. Heb op dit moment 5 Framus gitaren (bouwjaar 2006 en 2007), allen met MEC pots. Heb echter van 3 gitaren de pots al moeten vervangen. Niet vanwege kraken maar volledig uitvallen van het signaal tijdens het draaien. Dus zo heilig zijn ze ook weer niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten